Gå til innhold

1-åring i solen?


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Går bra med litt sol på en 1-åring ikke sant? tenker da selvsagt å bruke høy faktor, bruke en t-skjorte i den sterkeste solen, og å bruke parasoll. Men det burde går greit? Tenker på å ta en sydentur i mai før det blir for varmt, og da vil gutten være 1 år. Både pappaen og jeg er så glad i å sole oss at vi vil gjerne bruke en del tid på strand eller bassengområde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal godt gjøres å unngå sol fullstendig, men du bør selvsagt beskytte barnet så godt du kan og ikke la det leke i direkte sol og bruke solhatt i tillegg til det du nevner. Ikke bruk tynn eller hvit t-skjorte, det beskytter ikke noe særlig. Bruk heller tettvevde klær som stenger solen ute og unngå solen når den er sterkest.

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har godt av sol!

Viktig at man passer på å bruke solfaktor/klær (en vanlig t-skjorte gir ikke så veldig høy solfaktor, men en del)

Pass på å ha med diverse solhatter - finn gjerne en med sånn "sahara"-flak bak i nakken. Det er en plass de små lett blir solbrente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det går fint og jeg lover deg at han vil elske vann og strand :-) Vi var på sydhavsøy når lillemann var 14 mnd og han eeeeelsket det :-) Jeg var fullstendig sunblocksmørenazi.. he he.. Det er også viktig med gode solbriller med myke "dingser" (stenger) til å ha bak ørene (huff hva heter nå det?) og strikk.

 

I tillegg så ville jeg kjøpt en sånn UV-beskyttende badedrakt (feks: http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article475526.ece ) og solhatt som lager mye skygge (Lillemann hatet det, men han vente seg fort til det).

 

Ofte lurt å ta på solbrillene når dere er ute, så han merker at det er mer behagelig enn det skarpe lyset.

 

Ellers en stor parasoll så han kan leke og sove i skyggen.

 

Kos dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips alle sammen :-)

 

Jepp Yrild, jeg vil nok kjøpe en UV drakt - de ser jo veldig grei ut. Solbriller har vi, men har ikke tenkt på å først ta de på utendørs - det var et godt tips å ta med seg! Takker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...