Gå til innhold

Når begynner babyene å drømme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 4,5 mnd og lager ofte klynkelyder, som en liten valp, i søvne. Mange ganger ler han skikkelig også. Her inne har jeg lest meg frem til at babyer ikke drømmer men at de er i en sånn "mellom-sove-og-våken-tilstand". Men i kveld hørte jeg et sårt skrik fra rommet. Da jeg gikk inn på rommet så lå han helt stille og sov. Tenkte at lyden sikkert kom fra tv'en, men så skjedde det igjen og jeg gikk inn og fant han gråte litt forsiktig i søvne.

En annen gang lå han på fanget mitt og sov. Plutselig begynte han å klynke litt forsiktig igjen og så lage slike lyder som om han trakk inn pusten flere ganger rett etter hverandre veldig fort, nesten som han gjespet etter luft om dere skjønner, mens han ristet litt når han gjorde dette. Så stoppet det. Men så gikk det et halvt minutt så gjorde han dette igjen. Synes det var litt ekkelt å se på, og trist! Det virker som han drømmer om noe helt forferdelig :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De begynner å drømme allerede i maven.

Skrevet

også har de en hukommelse fra de var i magen frem til de er to - tre år gammel har jeg hørt.

Skrevet

Trudde de glemte slike ting ganske fort jeg? kanskje han har mareritt etter fødselen da hehe :P Var nok ingen god opplevelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...