Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Mini her teller til 18 (!). Vi har ikke øvd med ham, men han har nok tatt etter storesøster... Han har ikke forståelde for hva det han sier betyr, er som en regle. Men utrolig moro og han fortjener absolutt skryt Han fyller 2år om ikke lenge og har forøvrig et språk som ikke er spesielt godt utviklet. Når lærte dine barn seg telleregla?
3småtroll♥ Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Husker ikke hvordan det var med jentene her, men lilleknott på 2,5 år teller til 20, Der stopper det for han har ikke skjønt det med 21,22 osv enda;)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Jenta vår kunne telle til 10 før hun ble to år. Nå når hun er to og et halvt, teller hun til 20 med mengdeforståelse. Hun teller f.eks tusjene når hun putter dem tilbake i boksen en og en.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Jenta vår kunne telle til 10 før hun ble to år. Nå når hun er to og et halvt, teller hun til 20 med mengdeforståelse. Hun teller f.eks tusjene når hun putter dem tilbake i boksen en og en.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Min på 2,5 år teller. 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 hehe, han er så skjønn
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 Eldste mi telte til 100 ++ da hun var 5. Hun kunne alle bokstavene også da. Nå går hun i fjerde trinn og lærer seg ting fort, men er til tider lei seg når de begynner med nytt stoff- hun får det jo ikke til med en gang! Den yngste kan masse hun og, men sliter mer enn mest med å lære seg det. Hun kunne ikke telle til 10 da hun begynte på skolen, men kan nå telle baklengs fra 20 til 1. (går i 2.trinn). Det er jaggu forskjell på unger! ;=)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 La meg se. Nr 1 kunne telle ganske langt da han var to år, kunne lese, skrive og rekne før han var 5. Nr 2 var overhodet ikke interessert i hverken tall eller bokstaver før hun begynte på skolen. Var litt engstelig for henne, det skal sies. Men det er ingen problemer, klarer seg helt fint. Men hun har ikke samme interessen i det som eldste har. Men gud så kreativ hun er Hun var veldig tidlig med språk. Nr 3 lærte seg tidlig det meste. Han er lenger fremme enn det eldstemann var da han var 5. I tillegg til å kunne det storebror kunne i den alderen, så kan han snakke ganske bra engelsk (vi er ikke tospråkelige,) Han var sein med språket, men da han først startet så snakket han helt perfekt, liten perfeksjonist Han suger til seg all informasjon om ALT, ufattelig vitebegjærlig. Han er også veldig musikalsk. Nr 4 er to år nå. Hun teller veldig mye, men det er sånn alla1 2 3 6 8 12 14 5. Teller mye når hun rydder og sånt. Og veldig opptatt av farger, men går litt i surr enda. Men er langt fremme språkmessig. Nr 5 er bare baby enda Jeg synest det er fassinerende å få følge utviklingen til barna. Så like og så ulike. Alle har de sine kvaliteter og sine unike egenskaper Det er fantastisk å få lov til å følge med på ferden.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Eh, såg nå at det bare var telling du spurte om, og her babler jeg i veg om skriving og farger og styr *flau* Hilsen anonym 22.39
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #9 Skrevet 14. januar 2011 Min 16mnd gamle jente sier 1-2-3-4-5 Flinke lille tuppa mi!!!!! =) (Men hun kan ikke gå enda... he he, man kan jo ikke være mester i alt!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå