Gå til innhold

Hva gi barnet mitt, hun har sluttet å...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ta til seg mat, og drikke går veldig tregt ned.Hun har jo omgangssyken med diare. Diaren har gitt seg, men nå har oppkastet tatt seg opp igjen. Har gitt henne det meste av væske, men nå kommer det meste opp igjen. Hva råd har du å gi meg?? Barnet er 17 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

maten er nå ikke det viktigste det vet jeg nå, men det er nå væskeinntaket som blir en litt bekymrings melding her. Har nå drukket egentlig veldig godt, men da det bare kommer opp igjen, så betyr en sprøyte veldig lite.

Noen andre??

Skrevet

Det beste å gi og drikke er eplejuice og farris blandet ca 50/50, da får hun i seg både væske, sukker (som gir litt næring) og salt. Det viktigste er å begrense hvor mye hun får i seg av gangen. En teskje av gangen holder i begynnelsen hvis hun har kastet opp lenge. Vent noen minutter og gi en teskje til hvis det ikke kommer opp igjen. Hvis hun får drikke så mye hun vil, for hun er sikkert tørst, så er det større sannsynlighet for at hun kaster opp alt. Etterhvert kan du øke mengden hun får av gangen hvis det går bra.

Når hun etterhvert orker å spise litt også, så gi henne feks tørre, salte kjeks. Salt potetgull er også et alternativ. Hun er jo ikke så gammel, men nå gi sånne ting når hun har omgangssyke gjør ingenting.

God bedring!

Skrevet

Drit i maten, den er ikke så viktig. Du kan lage is (med sånne plastikispinnebeholdere) med eplejuice, det bruker å funke på sønnen på 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...