Gå til innhold

Venninnetrøbbel , momzilla!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg har kjet gjennom flere år.

Hun var alltid morsom, ydmyk og åpen for nye mennesker og omgivelsene sine. Kjempehyggelig å være rundt, og noen man tok med seg på ting og introduserte for folk.

Nå gidder jeg ikke mer.

Etter hun fikk barnet sitt, for to år siden, har hun endret oppførsel drastisk. Jeg ser jo at man vokser mye med å bli forelder, men hun har helt ærlig talt blitt en real bitch.

Hun spyr ut eder og galle, trør på de rundt seg og tar ikke fem øre for å dømme alle som passerer hennes vei. Jeg har blokka statusoppdateringene hennes på facebook, jeg blir rett og slett kvalm av å se det hun spyr fra seg, både om kjenninger og mediasaker.

Hun har tatt på seg en rolle, gitt seg selv lov til å dømme alle rundt seg, mens hun driver ustoppelig selvforhøyelse av seg og sitt eget barn. Hun har heldigvis ennå ikke satt søkelyset på meg, men når hun gjør - gudhjelpes.

I tillegg har hun blitt veldig glad i å legge seg opp i andres forhold, å flørte med venners menn for å vise dem at det er noe bedre der ute. Dersom hun har laget litt drama i andres forhold kan hun godte seg i ei uke over det.

Det gjør meg så trist, hun var en av mine beste venner - men nå vil jeg ikke være rundt henne lengre. Jeg blir så sliten av all negativiteten mot verden, og den dyrkingen av eget hjem og barn. ORker bare ikke mer. Det nytter ikke å si noe, eller prøve å få henne til å se mer nyansert på ting. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre.

Noen som har opplevd noe lignende? Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanksje du kan ha en samtale med henne om dette?

Og hvis du da mot all formodning får eder og galle så får du bare ta en pause fra henne. Hvis dere er gode venninner så kanskje hun får en wake up av samtalen deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...