Gå til innhold

Slutte med bleie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

begynte å sette litt på potte ved 10 mnd - da ble potta brukt ved ønske/lyst og ikke mer.

ved 18 mnd begynte vi mer systematisk. Fikk vekk b-bleiene først og var tørr ved 2,3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introduserte potta da han var 1,5 år, men han var ikke så interessert. Ikke før han var 2,5 år satt han seg på potte nå og da. Når det først skjedde noe, gikk det fort. Kjøpte stigedo (Barnas Hus) og tøffe truser, og da var han bleiefri på 1 mnd. Da var han 2 år og 9 mndr :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er stigedo? Og er det best å bruke potte, eller kjøpe sånn doring med en gang? Tenkte vi kunne prøve snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg også på! Min er 2,5 år, og vi setter ham på doring når vi husker det.. Pappan her er flinkest. Da tisser han! Men v bæsj sier han ikke i fra før, så litt vanskelig syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doring og potte har vi hatt en stund, fra 1,5år. Sittet der når han ville, noen ganger kom det noe, noen ganger ikke.

 

Min foretrekker potta, men har ingen problemer med å gå på doen heller.

 

Fra i sommer da han ble 2 år til nå, har vi latt han å uten bleie når han ville her hjemme. Gikk uten i perioder, selvsagt med både tiss på gulvet og i potta.

 

Litt før jul 2,5 år ville han ikke ha bleie lenger, ville bare bruke truse. Så den morgnen sendte vi han i bhg uten bleie. Gikk strålende, ingen uhell og sa ifra selv. 2-3 dager etter var han bleiefri på natta også.

 

Syntes det har gått lett som en lek jeg, er helt overrasket. Vi gjorde det sånn at vi kuttet tvert, den første uka hadde vi alltid med oss en god del skift om vi skulle avgårde, la et håndkle i bilstolen osv. Vi maste ikke på han. Selv om vi var ute å lekte gikk han uten bleie. Selv om det ble litt jobb når han innimellom hadde uhell så lærte han fort kontroll. I bhg ville de ha på bleie ute og når han sov, men det sa vi nei til. Har vært helt uten uhell både ute og under soving i bhg også.

 

Mitt råd er å sette av en uke hvor dere ikke har så mye planer, kjøp inn klistermerker, kule truser. La h*n gå uten bleie på ettermiddagene etter bhg, og om morgenen hvis dere har tid. Når helga kommer, bare ta av bleia og prøv. Blir nok endel uhell de første par dagene, men om barnet er klart så går det nok fort over.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt fantastisk ut. Her blir jenta vår 2 år i sommer. Har alltid tenkt at sommeren er den beste tiden å slutte på, så derfor vi har lyst å prøve å begynne å sitte på do nå. Hvor får vi tak i sånn doring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at barn mine har blitt tørr på samme alder som de andre i tråden har, altså vel 2,5 år, men uten alt styret før som de andre har gjort. Vi ventet til vi mente barnet var gammel nok, tok av bleien og etter noen dager var barnet tørt. På virker det veldig unødvendig g bortkastet tid å begynne bleieavvenningen i 1 års-alder når man uansett ikke før ungen bleiefri før ved 2,5 års alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...