Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Lille knertejenta mi har gått normalt opp i vekt, men har vært en litt urolig baby. Helsesøster mente hun ville bli mer rolig hvis jeg ga henne grøt. Ok tenkte jeg... og begynte å gi litt grøt på kvelden med plan om å bygge sakte men sikkert opp til et helt måltid. Men neida... da jeg var til helsesøster nylig mente hun at jeg ganske kjapt skulle gi to fulle grøtmåltid for dag! Jeg synes dette er litt rart. Vesla er ikke interessert i to fulle måltid siden jeg alltid ammer før jeg gir grøt. Skal en ikke gjøre det da liksom?? Det er jo morsmelken som fremdeles skal være mesteparten av det de får i seg. Jeg skjønner meg ikke på dette helt. Først snakka hun om fullamming til 6 mnd, men nå var det omtrent bare kjør på med mat. Har jeg misforstått noe her?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Ta kontroll selv, føl deg frem. Jeg vil anbefale og begynne med avokado istedet for den evindelige grøten. Tro meg, det blir nok korn etter som årene går.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Når babyen er så str som fem mnd må man begynne å tenke på annen mat. Hvis du skal fortsette stort mye mer på bare puppe melk vil hun\han tilslutt få jern mangel. Har nok sikkert litt med det å gjøre....
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Skal en gi avokadomos til en baby under 6 mnd? Trodde en måtte vente litt med rå frukt.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Ja jeg er klar over at de trenger mer jern etter 6 mnd. Men skal jeg ikke fortsette å amme før grøtmåltidet? Det er jo det jeg leser over alt. Men da får hun ikke plass til så mye grøt. Hun elsker melken til mammaen sin. Det er jo ikke før etter fylte 6 mnd at melken skal gradvis vike for mer fast mat. HI
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 Det har virkelig ikke noen hast, nei. Det jernet som er i morsmelken er så lett for babyen å ta opp at faren for jernmangel er sært liten. Så det er bare å amme før grøten. Avokado er bedre enn grøt på mange måter. Masse sunt fett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå