Gå til innhold

Skuffa over bryllupsgjestene.... Dumt av meg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde et lite bryllup, med kun de nærmeste tilstede. Selskapet begynte kl 18, og når kl var 21.30 så dro pappa, kona hans og ungene, og besteforeldrene mine på den siden. Jeg ble helt satt ut. Vi hadde knaptnok spist kaker. Unnskyldningen var at ungene var så trøtte...søstra mi overhørte det, og sa at han ikke trengte skylde på dem for at han ville hjem.

Farmor og farfar måtte også dra, fordi de hadde så lang vei hjem... Tar vel sånn ca 40 minutter å kjøre.

Etterhvert dro også søsknene til mannen, så det var bare oss, min mamma og henne samboer, svigers, og bestemor og mannen hennes igjen.

 

Dette er en stund siden, men kjenner det er sårt enda... Er jeg dum som reagerer sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg skjønner deg godt jeg!

Skrevet

og bare for å ha sagt det, begge ungene der (altså mine søsken) er hhv 12 og 13 år gamle, så ikke noe småbarn som måtte hjem..Mine barn holdt ut lenger... Og min 12 år gamle bror likte ikke maten, så kona til pappa tok han med seg på butikken for å handle noe, så spiste de der og kom tilbake. Jeg er faktisk sjokkert enda...

 

HI

Skrevet

What? Det var jo beviset på total mangel på folkeskikk. Herlighet...

Skrevet

Ja, jeg er veldig skuffet... selvom det som sagt er en stund siden.

 

HI

Skrevet

Off, det var dumt. Forstår godt du er lei deg ennå. Hvis det plager deg så mye som det virker synes jeg du skal ta det opp med din far. Og så synes jeg du skal legge det bak deg, for det er bare du som blir lei deg av å gå og tenke på dette. Det går ikke an å få det ugjort, dessverre.

Skrevet

Off det er det som er så dumt med å bare ha noen få i brylluppet. Virker som om noen tror det er mindre viktig både oppføre seg og det hele. Dra på butikken når man er i et bryllupp?? harregud..

Skrevet

Hvordan var selskapet da?

Var det noe bra eller var det på grunn av det de dro?

Skrevet

Det var dårlig gjort. Man skal jo helst ikke gå før brudeparet.

Skrevet

Pappa er bare en person, han har aldri brydd seg nevneverdig. Han tror han kan gjøre ting godt igjen ved å gi meg litt penger når han ser meg (som er omtrent aldri)

Men innerst inne så vil jeg så gjerne at han skal bry seg, være stolt, vise at han er glad i meg. Men jeg innser at det aldri kommer til å skje...

 

Ja, broren min likte visstnok ikke maten, så han spiste ikke. Han er 12, han kan i det minste spise poteter og brun saus. Ble skikkelig skuffa, ja

Skrevet

Selskapet var helt vanlig, antar jeg? 3-retters middag, taler, hyggelige samtaler, unger som lekte og koste seg.

 

Nå skal det sies at han er av den typen som aldri har tid, må alltid dra med en gang, så jeg hadde det vel litt i bakhodet at det kom til å skje.

 

Han klaget på maten, klaget på kakene, spurte hvordan vi hadde tenkt at han skulle bruke tida mellom vielse og selskap, osv osv.

 

Men jeg håpet bare at denne ene dagen, så kunne han ta seg sammen.

At farmor og farfar, pluss øvrig familie av mannen dro så tidlig, kom virkelig som et sjokk...

Skrevet

Fy så stygt gjort!

 

For noen idiotiske mennesker.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du er skuffet, det hadde jeg og vært.

Men det er ikke din feil eller mannen din sin feil at de ville gå så tidlig.

Det er noe som ligger i de, de som ikke klarer å slappe av å nyte dagen/kvelden for dere.

 

Jeg opplevde noe lignende for en tid tilbake selv. Men alle meldte avbud før festen. Det var en bursdagsfeiring.

 

På grunnlag av det og blandt annet hvordan det er mellom mine foreldre etter de skilte seg for noen år siden, skal vi gifte oss i utlandet.

 

 

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Vi hadde mellomstort bryllup, ca. 70 gjester, der ca. 15 stk av min manns familie pluss endel andre gjester dro veldig tidlig etter å bare ha sittet i ro og drukket kaffen sin. Synes det var veldig trist, de var jo de som hadde reist lengst, 150 mil, hadde jo trodd at de kunne ha kosa seg litt mer. Men tror bare de er veldig forskjellige fra min familie som liker seg i sosiale lag.

Skrevet

Hmm, tror kanskje anonym 20.12 kan være inne på noe her. Høres nesten ut som sosial angst.

 

syns det er litt ufint å dra fra et sånt selskap mye før 24.00. Hvis brudeparet ser ut til å skulle feire hele natten kan man godt få dra hjem før syns jeg. Ellers er det bare at faren din og hans familie ikke eier sosiale antenner.

Skrevet

Det er jo rart at 4 voksne mennesker skal lide av sosial angst, eller?

 

Pluss at kona til pappa var møkksur idet hun ankom lokalet. Jeg sto der og sa hei, hun bare strena forbi og inn med noe poser. Så gikk hun ut i bilen å henta noe, så gikk hun å kledde av seg, så kom hun å sa "Ja, gratulerer da. Fin kjole"....

 

Vi reiste like over midnatt, så det var ikke noe sånn all night long heller..

Skrevet

Skjønner du ble lei deg. Men hvordan har disse vært før selskapeligheter? Er de av typen som ikke liker å være lenge i sosiale lag? Det er ikke noen unnskyldning akkurat, men en forklaring kanskje.

 

Men det var uhøflig ja. Noen blir sånn når det ikke blir servert alkohol for eksempel. Da "gidder" de ikke bli igjen. Helt idiotisk.

Skrevet

Når de er sammen med meg og familien min (altså, mann og barn) så har de det alltid veldig travelt. De kan ikke bli lenge i bursdager, og de kommer aldri på besøk av seg selv.

Farmor og farfar er i byen her (vi bor i hver vår by) hver eneste 17.mai, men spør aldri om vi skal treffes.

Pappa er i byen her flere ganger i uka pga jobb, men han stikker aldri innom....

 

Men de kan godt reise 20 mil for å dra i selskap til en eller annen perifer slektning, men de kan ikke reise 4 mil for å besøke barn og barnebarn....

 

Jaja, jeg får vel bare innse at noen ting aldri kommer til å forandre seg. Men da skal jeg slutte å prøve så veldig hardt....

Skrevet

og det ble servert alkohol, men ingen av de ville ha....

Skrevet

Så trist, da... Kjempekjedelig.

Jeg er uansett imponert over en ting: Du gifter deg faktisk selv om til og med besteforeldrene dine har nye partnere - bra at du ikke har mistet troen på ekteskapet! Ble helt ør av alle benevnelsene i første innlegg, passe komplisert.

Skrevet

Skjønner det veldig godt, for hadde samme opplevelse selv. Men det var i barnedåpen da. Han familie gikk ca 20 min etter at kakene var satt frem og noen nye kakegjester var kommet. Mange hadde reist langt og vi fikk nesten ikke tid å prate med noen av de. Jeg var å skiftet bleie, og når jeg kom tilbake for å sette meg var alle satt seg i bilen. Og det verste var at de hadde tatt med mange kaker, for vi kom da aldri til å klare å spise opp alt selv!

 

Ble så satt ut av alt og ble kjempe lei meg. Måtte jobbe veldig for å holde tårene tilbake da. Vi hadde leit et fint lokale og regnet med at folk ville bli der noen timer til kaffen. Spesielt siden det var første gang mange fra hans og min side traff hverandre.

 

Makan til uforskammede folk, er bare noen som ikke kan de sosiale reglene! Men må bare legge det bak seg og håpe de hadde det kjekt den tiden de var der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...