Gå til innhold

Sikring av baby i "syden"buss...?


Truda- mor til 2

Anbefalte innlegg

Vi skal til Gran Canaria på chartertur i februar, med en 3åring og en 6mnd gammel baby.

I den forbindelse lurer jeg på om det ligger til rette for skikkelig sikring av barna i bussen som henter oss på flyplassen? Kan vel ikke regne med at det er barneseter der, men er det sikkerhetsbelter, så vi i det minste kan sette fast Maxi Cosi'n til babyen og spenne fast 3åringen?

 

Er IKKE interessert i å sitte med babyen på fanget! Reiser med Apollo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke tatt sjansen på de bussturene med våre barn. Har hatt leigebil og tatt med seter hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe lettere å sikre barn i norske busser. Et magebelte på en 3åring er jo ikke veldig mye bedre enn ingen sikring, da kan jo beltet gi farlige skader. Jeg har tatt babyen i bæresele på buss for å hvertfall ha det inntil meg, om det er sikkert eller ikke kan jo også diskuteres, men jeg har vurdert det til å være bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tror eg ikke du kan regne med... kan være det er et magebeltet....

 

men om du tar bussen her hjemme hva gjør du da? tar du barnet i bilsete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sekretøsa

Når vi var på chartertur var det ikke tilrettelagt for slikt, så jeg hadde sønnen vår i bæresele på magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på Gran Canaria før jul. Det var sikkerhetsbelter i alle bussene.

 

Og de fleste taxiene hadde barneseter liggende i bilen.

 

Og taxi var jo ikke så dyrt,så vi tok litt taxi og litt buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist vi var i det store landet Syden (reiste forøvrig også med Apollo til Gran Canaria), så satt storebror på 2 år på fanget til mannen min, mens jeg hadde lillebror på 6 mnd i bæresele på magen.

Ikke helt heldig kanskje, men slik gjorde vi det.

 

Mener forresten at det var magebelter i bussen vi tok.

 

Men barna sitter jo like usikret i busser her hjemme også. Enten sitter de i vogna som står i bussen, eller så sitter de usikret på fanget til en av oss voksne.

Hva gjør du hvis du tar buss hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar aldri buss her hjemme, men de bussene som ikke har belter her kjører kun korte, bynære turer (iallefall der jeg bor), langdistansebussene som kjører på motorveien osv. har belter på alle seter, og har tilogmed fastmonterte barnester på noen seter. Bussen vi skal kjøre med på Gran Canaria skal kjøre på motorvei i tre kvarter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...