Gå til innhold

Noen andre som blør slitsomt mye under menstruasjonsperioden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, er lei, nå har jeg blødd ut 1 pk grønn ob, 2 -snart 3 rosa pakker, er 2 tamponger igjen i pakken--- på 3 (!!!) dager....Er også veldig lei smertene, ikke noe annet enn paralgin forte som hjelper, har det på resept fra legen, men kan jo ikke være bra for kroppen i lengden!`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der hørtes ekstremt ut. Jeg blør mye, og lenge - en uke. Men det har blitt bedre etter at jeg ble mor til mine to, nå blør jeg ikke gjennom bind og tampong om natten lenger. SÅnn som du beskriver har jeg ALDRI hatt det! På tre dager, liksom......

Du bør definitivt få satt inn en hormonspiral med mindre du skal prøve å bli gravid i nær fremtid. Da vil blødningene bli drastisk mindre, god sannsynlighet for at de vil utebli fullstendig - og smertene ved mensen vil også forsvinne eller reduseres kraftig.

Skrevet

Takk for svar :) Er det så ekstremt altså?? Legen min vil ikke sette inn spiral, for jeg har reagert så merkelig på prevansjonsmidler som gjør at mensen uteblir/forminskes, som cerazette..Går på yasmin nå, og nå blør jeg kun på de 7 dagene jeg har opphold! Mens på de andre jeg har prøvd har jeg kunnet blø i 3 uker i strekk, og jeg har fått store smerter etterfulgt av klumper med blod...

Litt slitsomt å måtte passe på å skifte ob rett før man går i butikken, og med en gang man kommer hjem igjen!

Skrevet

Fikk forresten en sønn for 4 mnd siden, både jeg og legen håpet det skulle bli bedre etter fødsel, men den gang ei..

Skrevet

Jeg blør også villt mye i tre dager, men er faktisk litt glad i.o.m. at jeg ikke har noen smerter lenger etter at jeg fikk lillemann.

Skrevet

Sånn til opplysning så kan det være at du reagerer på kjemikaliene i bind/tamponger med større blødninger og mer smerter. Er en del av oss som ikke tåler det.

Skrevet

Ja, jeg gjør det. Blør ca 3-4 ganger så mye som det som regnes som normal mengde.

Men jeg har fått brent bort slimhinnene i livmoren og håper det skal hjelpe. Venter mensen i disse dager så vi får se.

Smertene er også ille. Lurer på om de er der enda. Har småmurring nesten hver dag etter denne operasjonen da..

Skrevet

Dette var et så alt for godt kjent begrep for meg. Jeg har nå i årevis lidd av STORE og STERKE menssmerter, det var et H... til tider. Jeg holdt nesten på å besvime for hver gang jeg skulle ha den. Dette var ikke smerter som bare varte i noen timer eller kun en dag, nei nå snakker vi langsiktig smerter. Så dårlig, at jeg fungerte dårlig både i arbeidslivet og skolesammenheng. Jeg har vært gjennom utallig med utredning uten noe som helst funn. Jeg var nå også overbevist om, at det måtte finnes en diagnose som gikk på mitt.

Etter noen år, datt jeg over en artikkel i hjemmet eller noe. Om ei som fortalt om sitt smerteh..Det var som å lese om meg selv. Der stå fint beskrevet om en diagnose, endometriose. Hadde aldri hørt om det før, men alle symptomene stemte med mine. Noen dager etterpå, skulle jeg selv inn til gyn. polio til kontroll. Der kom jeg i kontakt med en takk og lov utenlandslege, tror han var i fra nederland. Han stilte nesten 100 % sikker diagnose med engang. Diagnosen kan ikke stilles før man har vært gjennom en kikkhulsoperasjon. Han bestilte operasjon med engang. Han fikk rett, jeg har diagnosen endometriose. Har vært gjennom to stk operasjoner. Ble litt bedre etter den siste. Er i dag helt symtpome fri. Er kun sympotom fri fordi jeg ikke har noen livmor lengere.

Vil anbefale deg å gå inn på endometriose.no der står veldig mye nyttig informasjon.

Det er ikke sikkert, at du har den diagnosen, men les..

Skrevet

Jeg hadde kikkehullsoperasjon i juli 2009, men de så bare ett bar sår på høyre eggstokk! Så ingen diagnose der! Jeg har også problemer i hverdagen i periodene, kaster opp og sjelver....

HI

Skrevet

Hvis du går på Yasmin eller andre p-piller kan du bare slutte å ha en ukes opphold mellom brettene. Da slipper du mensen og alt ubehaget. Jeg blødde også mye og fikk fryktelig migrene slik at jeg var sengeliggende i tre dager ved hver menstruasjon. Tilfeldigvis leste jeg om at man kan ta p-pillen uten opphold. Jeg spurte flere leger om det var trygt, og alle kunne bekrefte at det ikke var noen fare ved å gjøre det. En gynekolog sa tilogmed at det var tryggere å ta p-pillen kontinuerlig for da får man konstant hormontilførsel.

Jeg blir så irritert over at det ikke opplyses om dette. Jeg hadde slitt med dette problemet i så utrolig mange år, og så var det en så enkel løsning på problemet! Var som å få et nytt liv etterpå!!

Skrevet

Jeg har det akkurat likt som deg HI. Kan ikke gå hjemmefra uten å vite at det er et toalett i nærheten av der vi skal, for jeg må skifte bind/tamponger(jada, begge deler må brukes samtidig her!) en gang i timen. Det er helt jævlig.

Skrevet

23.03: >Tusen takk for svar :) Men som jeg skrev lenger opp her får jeg mer problemer av å ikke ha mensen, da kan jeg blø i opptil 3 uker, får kjempesmerter hvor jeg rett og slett tror jeg kommer til å dø, etterfulgt av store klumper med blod! Det er derfor legen ikke vil at jeg skal ha spiral. Tror de glemte noe da de satt meg sammen, det er ett eller annet som ikke stemmer. hehe..kan jeg klage til forbrukerrådet kanskje? Får bare håpe ikke garantien har gått ut ;)

Men du lenger opp her som sa at man kan reagere på det stoffet som er i bind og ob, hvordan sjekker man det da??

Skrevet

23.05: Er det ikke rett og slett dritt? Jeg kvier meg for å dra utenfor huset de første dagene hvor jeg blør mest, har også bind i tillegg, kan ikke stole på en ob..Har prøvd bare bind også, men da jeg blødde igjennom nattbindene fra always på 20 min fant jeg ut at det var lite vits!

Har du snakket med legen din om det? Min har sjekka meg med GU ved flere annledninger, men det kjennes bra ut, ingen infeksjoner, og den kikkehullsoperasjonen viste jo ikke noe annet enn ett par sår på ene eggstokken..

Men dere som har så vondt og blør mye, har dere vondt under eggeløsningen dere også? Direkte ubehagelig er det, og jeg tenker meg om 2 ganger før jeg setter meg ned , "er det virkelig lurt å sette meg ned nå? Skal jeg opp å hente noe senere?"

Skrevet

Prøv tøybind, naturtampong eller menstruasjonskopp et par sykluser og se om det endrer seg. Det er dessverre ikke testbart hos legen.

Skrevet

Jeg har mye vondt ja, verker konstant i 6 dager mens jeg blør som en gris. Før hadde jeg mensen i 3 dager, og aldri mye heller, så noe har skjedd etter jeg fødte for 1,5 år siden.

Skrevet

23:05 og 00.50 er samme.

Hilsen meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...