Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Om noen uker reiser vi til syden med en jente på straks 17 mnd. Nå holder jeg på å skrive forberedingsliste, og er kjempestresset! Nå tar jeg i mot ALT jeg kan få av reisetips, råd og pakkelister. Jeg husker at sist jeg var i syden (lenge siden), så måtte vi ha med noen slike blå kort med en ring stjerner på? Lurer på om man fortsatt må det? Og hva er desse kortene til?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 hei=) ta med bleier, dette er kjempe dyrt, over kanskje 150 kr for ein pk.. du tenker på europeisk helsetrygdekort, https://tjenester.nav.no/helsetrygdkort/forside.do skade kje å ha med og koster ingenting. men bestill no om du reiser om nokon veker. på flyet: noko som fengar barnet men kanskje uten for mykje lyd av hensyn til med pasasjerer. tegnesaker, bøker det ho likar å leike med.. eg fekk ta med slike nestlè fruktdrikk pakkar sjølvom dette var meir enn ka som er lov. det er nemlig forskjell på det som ein har lov til å ha med av mat til barnet og seg sjølv;) middags glas om barnet eter dette. frukt som ho kan bruke litt tid på, druer, eple, klementiner, alt etter kva ho likar. er ho grei med middag ellers kan det vere greit å pakke med middags glas, dei har nestlè der nede men eg syns ikj det var det same, barnet vårt ville ikkje ha desse.. det blir sikkert kjempe deilig! go tur=)
Tigergutt Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Vi har reist jevn og trutt siden jenta vår var 8 måneder. Stress ned og gled deg til turen - det kommer til å gå kjempe fint! Som hun over skriver, ta med bleier! Ikke bare er de dyre, men pampers i utlandet har parfyme som stinker i bleiene sine! Barna lukter som et parfymeri der de sitter/går rundt! Den samme erfaringen har jeg gjort med våtservietter. Jeg har alltid tatt med grøt og middagsglass. Jeg har riktignok funnet hipp produkter i utlandet, men middagsglassene har ikke minsten ville spise. Fra jenta vår var ca 2 år har jeg tatt med litt rett i koppen supper - slike ting du bare tilsetter kokt vann. Erfaringsmessig så har spagetti/pasta og pizza vært en sikker vinner for vår lille når vi har vært ute og reist. Croassant med banan i (ikke den mest sunne kosten) ble hun helt hekta på da hun var 14 måneder i Italia. På flyet har jeg hatt med skift og medbrakt mat. Du får både niste/grøt/drikke etc til barn gjennom sikkerhetssjekken. Noen fengende leker er alltid godt å ha på flyet. Hvor drar dere? Canari Øyene eller Egypt (eller enda lenger). Vi var i Egypt i januar/februar for 4 år siden, og der var det utrolig kaldt på kvelden/nettene. Heldigvis hadde jeg med ett sett med ulltøy i fra vi dro, og det endte med at jenta vår sov i dette på natten. Det er ofte kaldt både på Canari øyene og Egypt når solen går ned. Spørsmålet ditt om kort med stjerner aner jeg ingen ting om. Vi har vel flydd 9 ganger med jenta vår siden hun ble født, og har aldri sett dette kortet.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Takk for mange supre tips! Alt er faktisk notert Men jeg tar gledelig i mot mer Har forresten bestillt helsekort
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #5 Skrevet 15. januar 2011 Vi var nettopp på Gran canaria med minsten, han var da 11 mnd. I stellebagen hadde jeg en ny leke hver vei med flyet. kjempe hit! Vi lastet også ned musikk han liker på telefonen til min mann. Det kom så godt med at du vil ikke tro det! flyturen begge veier gikk som en drøm! Jeg pakket badetøyet og to skift til mini i håndbagasjen også, det var streik av og på da vi reiste og var redd for at vi ikke skulle få bagasjen. Niste, middagsglass, frukt og drike var også i hb. Jeg hadde med bleier, norsk baconost til nisten mens vi var der slik at han fikk i seg litt salt og holdt på væsken, grøt, juice og middagsglass. Jeg hadde også med libero våtservietter både til ansikt og rumpen. Vi hadde ikke kjøkken der vi bodde så jeg kjøpte en vannkoker på Claes Olson som rommer5 dl. til 70kr. Genialt. Der kokte jeg frukt nettet og de skeiene og tutene til flasker og tuttekoppen. men dersom dere har kokemuligheter er det jo enda bedre! Jeg hadde også med engangs skeier og plast skåler som jeg kunne bruke og kaste, samt plast glass med lokk og sugerør. da slapp vi innsekter og sand i drikken hans. Men det var ikke dyrt der og kan like godt kjøpes i syden! Jeg kjøpte slike små tomme flasker på apoteket, som jeg hadde milo, zalo og shampo til mini oppå. samt en lite sprute flaske som jeg bare fylte med vann der nede og brukte til å dusje på hatten hans slik at han ikke ble så varm i hodet. Husk at dersom dere reiser med Ving er 5 kg baggasje til barnet innkludert i de 20 kg dere kan ha i hver koffert! Så pakk lett! Dersom dere skal ha med trille er det veldig greit å kjøpe trekk på barnashus eller noe, da kan du ha vogn pose og andre ting inni den baggasjen. + at du slipper å styre med de der plast greiene på flyplassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå