Gå til innhold

Shoppe shoppe shoppe!!!!!! Hvor mye handler dere inn til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nr 2, og har begynt å handle en del klær. Får motsatt kjønn denne gangen, så trenger en del nytt. Husker godt fra sist hva jeg hadde for lite av, og hva jeg likte besti begynnelsen. Nå har jeg shoppet masse!!!! Klær altså.

Regner dere med å få det meste, eller handler dere nyfødttøyet selv?? Går jo en del bodyer og pysjer i begynnelsen, spes hvis det blir mye gulping. føler jeg går helt amok, men det er jo så billig med babytøy, spes nå når det er salg...;) orker ikke å dra ut og handle ting jeg mangler rett etter fødsel, vil ha alt i hus nå!

Hva gjør dere, har dere alt klart for de første ukene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kun i uke 17 da, men har bestilt en del babytøy på ellos:) Jeg får ei jente til så har jo en del fra før av og, men av en eller annen grunn føler jeg ikke jeg får nok klær hehe. MEN en ting vet jeg og det er at jeg ikke gidder å høre på dem som sier "dere får så mye klær at det er ikke vits å kjøpe så mye" For sist fikk vi såvidt noe som helst. Bodyer, sparkebukser og pysjamaser er noe man må ha en del av. Jeg har bestilt veldig få plagg i str 56, men har litt fra før. Det meste jeg bestilte var i 62.

Hva har du tenkt å handle inn av utstyr til nr 2?:) Føler jeg har mye på lista, men endel unødvendige ting hehe

Skrevet

Jeg er kun i uke 17 da, men har bestilt en del babytøy på ellos:) Jeg får ei jente til så har jo en del fra før av og, men av en eller annen grunn føler jeg ikke jeg får nok klær hehe. MEN en ting vet jeg og det er at jeg ikke gidder å høre på dem som sier "dere får så mye klær at det er ikke vits å kjøpe så mye" For sist fikk vi såvidt noe som helst. Bodyer, sparkebukser og pysjamaser er noe man må ha en del av. Jeg har bestilt veldig få plagg i str 56, men har litt fra før. Det meste jeg bestilte var i 62.

Hva har du tenkt å handle inn av utstyr til nr 2?:) Føler jeg har mye på lista, men endel unødvendige ting hehe

Skrevet

Jeg har bestilt meg en ekstra UL, fordi luringen ville ikke vise seg frem forrige gang. Blir det en jente til, har jeg en sorteringsjobb å gjøre, og blir det gutt, blir det shopping bananas ;)

Regner ikke med å få så mye gaver denne gangen. Forrige gang fikk vi klær nok til tre barnefamilier frem til str 68. Ble nesten litt voldsomt.

Det blir nok litt shopping neste fredag tenker jeg! Prøver å kjøpe "kvalitet fremfor kvantitet", elsket POP og Petit Bateau sist. Hadde gulpeunge til hun var 15 måneder, så ble veldig glad i klær som tålte litt vask! Satser på å kjøpe gode merker på salg.

Har veldig lyst på den nye babydelen til stokke stolen. Men er ikke sikker på om den er verdt 1000 kroner. Selv om vi har nesten alt fra forrige gang, så blir det mye penger altså. Prøver å begrense meg, men det er ikke lett!

Skrevet

Noe babyklær, babykurv, bilstol og noe sengetøy:) Vogn har vi, og den kan fint brukes en gang til.

Tenkte også jeg skulle kjøpe en vippestol

Syntes ikke saker til barn er særlig billig, så kjøper litt og litt

Skrevet

Jeg er i uke 22+3 og har kjøpt inn masse klær, dyne, vogn, bilstol, vippe og noe sengeklær :) Skal flytte i slutten av denne mnd så blir for alvor mer shopping etter det for da skal jeg begynne å gjøre rommet klart til lillegutt kommer :)

Vil å ha alt klart, så slipper ut å finne det man mangler rett etterpå, da skal bare babyen nytes :)

Skrevet

Jeg venter nummer 3, men er bare 14 uker på vei, så vet ikke kjønnet enda. :) Vi har 2 gutter fra før. Det jeg har av babytøy er jo stort sett lyse kjønnsnøytrale farger, så jeg regner ikke med jeg trenger å kjøpe stort egentlig. Skal kjøpe ny vogn da, for lillemann bruker gammelvogna i barnehagen, også må jeg kjøpe bilstol... ellers så kjøper jeg nok heller etter behov når babyen er kommet ut tror jeg :)

Skrevet

Jeg er 26+2 og har fått en masse klær etter knøttet sine søskenbarn. Ellers har jeg handlet inn en del klær selv, men jeg har ei mor og ei tanta som har gått bananas så regner jeg blir å få enda mer klær etterhvert. ELlers har jeg kjøpt dyner, sengeklær, handduker + vaskekluter, helseteppen.

Ellers har jeg fått baby bjorn bæreseller, ammepute, bilstol, babykurv, seng. Vogna må handles inn og stellebord. Men alt skal være klart til knøttet kommer :)

Skrevet

Har ikke begynt å kjøpe noe enda. Vil vente til etter UL for å se om vi må kjøpe gutteklær, eller om jeg må på loftet og hente jenteklærne. Det eneste av store ting vi trenger er bilstol, ellers har vi alt fra før!:)

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke har blitt bitt av shoppe-basillen når det gjelder Knøttet enda. (Er forøvrig bare 12 uker, da.)

Og sitter litt som et stort spørsmålstegn når jeg leser alle trådene om babyutstyr, det "vanskelige" valget med å finne "riktig" barnevogn osv. Føler liksom at det er lysår unna der jeg befinner meg! He he! :-) Altså, ikke i tid, men kanskje mest i interesse.

Knøttet er vår førstefødte, men vi arver endel utstyr etter mine tantebarn. Pluss at vi har 2 bestemødre som er helt i hundre og sikkert kommer til å shoppe og strikke i all mass. Så vi tar det ganske kuli! Tenker jeg kjøper inn litt i 3. trimester, som rekker til den første måneden i alle fall. Så får vi se an hva vi ellers arver og får i gave. Tror ikke det kommer til å skorte på noe uansett. Og uansett synes jeg faktisk ikke utstyr og klær er så himla viktig. Det viktige for meg er at Knøttet er frisk!

Men... Jeg har en plan om å gå på raid i kjelleren i nærmeste fremtid og prøve å finne igjen noe av mitt eget baby-tøy fra 70-tallet, som jeg håper har overlevd x antall flyttinger og ikke er kastet i vanvare. Hadde vært såååå kult å finne igjen det og la Knøttet arve! :-) Mener å huske det var en del kjønnsnøytrale farger i den bunken, som passer til både gutt og jente. Kjønn har vi ikke lyst til å vite før fødselen uansett.

Skrevet

Jeg er 25+1 og har egentlig ikke kjøpt så mye. Kjøpt stellebord og bilsete, vogn kommer i neste uke. Skal på 3D neste uke, så håper på 100% svar på kjønn.. ellers blir det en utenlandstur på meg og min mor i slutten av mnd for å hovedsakelig kjøpe inn klær og litt "lett" utstyr. Kjekt å ha klær som ingen andre har:)

Har fått dyne til seng og vogn, og seng har vi fra før av. Mange som har sagt at man ikke må kjøpe så masse klær til nyfødt, for man får så masse i de str av familie og venner. Så jeg har ikke kjøpt så altfor mye.. men det vi har fått allerede, kan hun ikke bruke før hun er 6 mnd..

Skrevet

Venter jente denne gangen (har gutt fra før) så noe nye klær har jeg handlet inn. Alt annet utstyr har jeg fra før, tenker eventuelt å kjøpe en søskenvogn men er ikke helt sikker enda..

Skrevet

blir nok lite handling. ser ut til at vi får en jente til, så da har vi vel egentlig alt:-)

Skrevet

Jeg er i uke 21 nå, og har problemer med å ikke gå bananas. Men jeg fikk ikke vite helt sikkert kjønn på ul, bare nesten sikkert. Vi har gutt fra før og JM trodde det var jente denne gangen. Og jeg har lyst på ALT! Men jeg MÅ vente til etter neste ul, og håpe de ser kjønn da.

Fra før har vi jo det meste av utstyr, det blir mest klær denne gangen. Og jeg veit jo at jeg får litt, men sist fikk vi BARE i 62, og det var en str guttungen vokste fort ut av.

Går ut fra at jeg kjøper litt nyfødt tøy selv, man får vel sjelden klær i str 50. Sist fikk vi beksjed om at vi kom til å få en kjempebaby på nærmere 5 kg, så hadde ingenting i i mindre enn 56, og så kom det ut en liten knert på 2900 som druknet i 50 og brukte str 44 de første ukene... ble litt hasteshopping på pappan når jeg lå på barsel da ja.

Skrevet

Jeg er i uke 26 og hadde ikke shoppet så mye før jeg oppdaget at min lokale cubus skal bygge om butikken og hadde sinnsyke salg, 19 kr for alle bodyer blandt annet :) Venter nr to som er motsatt kjønn så jeg gikk helt amok! :) nå har vi det meste av klær.

Og stort sett har vi jo det vi trenger av store ting etter nr 1 (har heldigvis kjøpt alt stort i kjønnsnøytrale farger) vi har også kjøpt noen smekker og litt sengetøy, så det som gjenstår er nye madrasser og leketeppe og litt sånn småting :)

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg.....;) fikk ikke mye i str 50/56 sist, så det har jeg kjøpt inn selv, nok til ekstra skift. Husker jeg fikk mye i str 62 og 68, så det har jeg ikke kjøpt så mye av.

Ellers har vi det meste av utstyr, men ønsker meg badebalje på stativ, det var så mye styr sist med å ha baljen på gulvet. Og så skal jeg ønske meg close baby carrier (bæresjal) slik at jeg har begge armene fri når storebror skal leveres i bhg ol. Har babybjørn fra før, men likte ikke å bruke den i spedbarnstiden. I sjalet kan babyen ligge, i stedet for å sitte som i babybjørn.

Ellers har jeg kjøpt noen nye håndklær, et helseteppe og må kjøpe nye kluter og gulpekluter. Er 27 uker, så har ennå god tid da:)

Skrevet

Handler ikke mye nytt utstyr, men ny sprinkelseng (storebror bruker sin ennå), badebalje på stativ, bæresjal ( har babybjørn, men likte ikke den i spedbarnstiden) og nytt lammeskinn. Ellers blir det gjenbruk på resten av utstyr, bla dyner, sengetøy, vogn og bilsete.

Skrevet

Jeg venter nummer tre, uke 25+ nå, men det er 13år siden sist så ikke mye igjen ;)

Har kjøpt inn litt underveis, fikk vite på UL at det er en jente,så når det har vært salg rundtomkring har vi gjort en del røver-kjøp ;)

Har lite familie så forventer faktisk ikke å få så mye, derfor er det mest fornuftig å fordele kjøpene utover..

Seng, stellekommode og vogn er i hus, bilsete er på vei fra Tyskland ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...