Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 og 68-69 kilo er ikke super overvektig, men er over 90 cm rundt magen.. prøver å bli gravid, ca 5 mnder vi har prøvd uten resultat.. Kan magefettet være grunnen tro???
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Høres ut som det jeg har brukt å vært. Bare en cm lavere. Har blitt gravid på 1pp begge gangene. Ikke unormalt at det kan ta opp mot et år å bli gravid. Hvor gammel er du?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Samme som meg da. Var 25 da jeg ble gravid med nr 1, 69kg, 28 med nr 2, 65 denne gangen. Som sagt klaffet det på 1pp begge gangene. Går an å høre litt med legen hva han/hun tror, men ikke unormalt at det tar tid. Har mange vennninner som ble fort gravid 1 gang, og så har det tatt tid med nr 2. har du brukt prevensjon med hormon (p-piller, stav eller hormonspiral)? Det kan forsinke en del.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Flere år siden jeg har brukt prevensjon La du på deg mye med nr 2? Joda det er helt sant at det ikke er unormalt, men det er så dum situasjon og vanskelig å planlegge fremtiden..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 Skjønner den Er ekstremplanlegger selv Har 3 uker til termin nå og lagt på meg 13. La på meg 11-12 sist, så litt mer denne gangen, men starta noen få kg lavere. Målet er å ikke komme over 80. Men ser ikke kiloene så godt, så skjønner ikke helt vekta heller. Ikke noe vann. Håper det går fort tilbake. Var fornøyd med 64-65, bare at magen kunne vært litt trent...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Nå er ikke 5 mnd særlig lenge å prøve da. snittet er seks mnd, ingen grunn til panikk ennå.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Nei, du er jo ikke overvektig en gang, prøv en BMI kalkulator så vil du se du kommer akkurat innenfor området for normalvekt. 90 rundt magen er heller ikke så enormt mye til den høyden. Jeg har svært vanskelig for å tro at dette skal være en grunn til å ikke bli gravid. Hvor lenge er det siden ditt forrige barn? Har du ha regelmessig mens og bra overskudd en stund? Eller har du ammet nylig? Det er jo noe med å treffe riktig i forhold til eggløsning også. Mange blir gravide på første forsøk hver gang de prøver, men det er også helt vanlig å bruke noen måneder. Er det ikke et år en må prøve for å kunne kvalifisere til utredning, eller er det lenger? Hva med mannens sædkvalitet. Det er jo mange som ikke har topp kvalitet og da tar det lengre tid..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #9 Skrevet 14. januar 2011 Hvor ofte har dere sex rundt eggløsning?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #10 Skrevet 14. januar 2011 vel har ikke kjøpt sånn eggløsningstest heller, og vi er ikke like ivrige på sexen som på nr 1 men tror vi har truffet riktig et par ganger. Og jeg har lest at det kan være bedre om mannen "sparer" sæd et par dager istedet for å gjøre det hver dag flere ganger til dagen i eggløsningsdagene.. iom at sæd cellene svømmer et par tre dager;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå