Gå til innhold

Hvem har rett? Mannen min eller meg, hehe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to jenter på 3 1/2 og 5 mnd. Mannen pleier å ta den eldste om morgenen, kle på henne og levere i bhg. Idag når hun kom inn for å si ha det ser jeg at hun har en tynn strømpebukse i bomull og penkjole. Hun forteller glad at hun har fått lov av pappa til å pynte seg. Da det var -6 sier jeg at hun er nødt til å ha ullstrømebukse. Jenta begynner å gråte, og pappa blir sur og sier at det ikke er nødvendig for hun skulle ha ullbukse over og bhg kunne ta på ullsokker når hun skulle ut. Så raskt ble det sur stemning. Det ender med at pappa skifter på henne mens han sier at mamma er "har bestemt det" og hadde det vært for ham kunne hun gjerne fått ha strømpebuksen. Så da ble jeg den store stygge ulven... Var jeg for hysterisk?? Jeg mener at det innerste laget er viktigst! De er mye ute i bhg og nå er det -7 ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bomull varmer det også. Pga eksem bruker ingen av mine gutter ull innerst og begge holder seg varme selvom det er -7grader. Jeg ville reagert mer på en penkjole i barnehagen i frykt for at den skulle bli ødelagt...

Skrevet

Det spillar da ingen rolle hva hun har på seg om morgenen?

Skal de ut i barnehagen skifter de vel til noe mer fornuftig uansett.

Ullbukse utenpå på vei til barnehagen pluss vanlig jakke og lue - det må da holde i massevis?

Synest du ødelegger for mannen din jeg da - og for dattera di. Hadde dette skjedd hos oss hadde verden rast samen for jenta... Mine jenter har gått i alt mulig rart når de skal til barnehagen. Det viktige er å ha med riktige klær til utebruk.

Skrevet

Syns du var litt for prinsippfast og mannens reaksjon overfor jenta litt barnslig, men jeg er faktisk mest enig med ham. Dere ødela noe som i datra deres i utgangspunktet opplevde som veldig fint.

Skrevet

Ok, har vel litt for strengt ull-regime.. Men vet ganske sikkert at bhg ikke hadde skiftet på henne bhg. Da hadde hun hatt kun denne strømpebuksa i vinterskoene! Og det synes jeg blir for kaldt.

Skrevet

Synes dessverre også at du undergravde mannen din sin autoritet. Han har lov til å fatte avgjørelser - også dårlige- for sine barn. Pluss at de to åpenbart hadde hatt det veldig hyggelig sammen, noe som jeg også synes bør telle. I blant må man bare svelge noen kameler. Det virket jo ikke som om det var umiddelbar fare for liv og helse når hun skulle hatt på ullbukse over!

Ikke det at jeg skal snakke - jeg er sikkert fæl til å bryte inn selv :-)

Skrevet

Synes du var litt for streng. Gutten min er atopiker, og skal ikke ha ull innerst mot huden. Han bruker ofte bomull inntil kroppen og godt ulltøy over der igjen, og han er alltid god og varm på bena når jeg kler av ham. Jeg regner med at de i barnehagen hadde tatt på ulltøy under dressen og ullsokker i skoene, og da hadde det nok gått kjempefint. Det kunne pappaen også sagt ifra om i barnehagen, slik at de husket på det den dagen. Når det er sagt, synes jeg ikke man skal gjøre den andre forelderen til "den slemme" foran barna, så synes reaksjonen til mannen din var litt barnslig. Det gjorde jo på en måte du også, siden du tok opp dette foran din datter, og ikke på tomannshånd med din mann. Da kunne dere kanskje si at dere hadde bestemt det sammen, slik at han ikke ble overkjørt, og du ikke ble den store stygge ulven. Uansett, sånt skjer, også her i heimen! :)

Skrevet

Haha, skjønner jeg var litt for streng og overkjørte stakkars far og datter.. Fikk litt dårlig samvittighet nå, for hun strålte og syntes hun var så fin. Og så kom slemme mamma og maste om ulla, uff.. Må nok bite i det sure eplet og be om unnskyldning i ettermiddag så det blir helgefred her i heimen også:)

Skrevet

syntes du var litt streng.. datteren min på 5 elsker og pynte seg, og vi inngår ofte kompromi med vanlig størmpebukse og ull over.. meen ser du har svart, be begge om unskyldning så får dere en fin helg.. send en sms til mannen din, så kommer han hjem i godt humør;)

Skrevet

Æsj, det er ikke lett! :-) Trøst deg med at overtrampet var av de riktig små her i livet. God helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...