Gå til innhold

Terskel for sykefravær og slett arbeidsmoral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv leder med personalansvar (ute i permisjon nå), og opplever stadig det jeg opplever som slett arbeidsmoral, særlig hos kvinner. Synes terskelen for å gå og sykmelde seg er altfor lav hos svært mange. Neida, jeg vet at det ikke er den ansatte som sykmelder seg, det er legen som gjør det. Men alle her vet at det er altfor lett å få legen til å skrive ut en sykmelding, og at det er svært enkelt å bytte fastlege dersom man har en lege som er restriktiv med sykmeldinger.

Hvor går din grense for å være borte fra jobb?

Og dere som har vært langtidssykmeldt, er det noen her som kan innrømme at dere fint kunne jobbet men at det er komfortabelt å gå hjemme og motta lønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ar lav tersken for å være hjemme, og var ofte hjemme uten grunn.

Har vært sykemeldt i7 mnd nå, de første 2 mnd hadde jeg hypermesies, men det er over nå, men er fortsatt sykemeldt (svangerskapspenger ut svangerskapet) som jeg fikk for en mnd side. kunne fiiiint hatt jobbet etter de to første mnd, men storkoser meg hjemme!! :)

Skrevet

Jeg har vært landtissykemeldt, og kunne fint ha jobbet en del i lange perioder i den tiden. MEN min sjef ville ikke tilrettelegge i det hele tatt, og godtok heller ikke gardert sykemelding, da dette ble en stor belastning på de andre ansatt og henne. Jeg jobber i barnehage, og jeg vet at ikke hun sjefen kunne bestemme dette over meg, men jeg hadde ikke krefter til å kjempe mot henne samtidig som jeg kjempet mot sykdommen.......

Skrevet

jeg jobber og i bhg og jeg fikk både tilrettelagt , gradert sykemelding,aktiv sykemelding og fulltidssykemelding.

Skrevet

Jeg er også leder med personalansvar, og må si det er synd du opplever at dere har så mange ansatte med lav arbeidsmoral. Kanskje det er på tide å ta noe grep?

Hos oss vil jeg si det er tvert om, jeg har selv tatt inn ansatte til samtale og spurt om det ikke er på tide at de roer det litt ned for en periode. Helsa er tross alt viktigere enn jobben. Dette har kun vært kvinner.

Kanskje dette har med at de trives på jobben, og ønsker at vi som bedrift skal ha gode resultater.

Min grense for å sykemelde meg tror jeg er ganske høy, har jeg omgangssyke influensa osv, jobber jeg hjemmefra. Jeg nærmer meg termin, og har bekkenløsning pluss pluss, men jobber fortsatt 100 prosent. Men jeg synes ikke at det er eksempel de andre skal etterfølge. Det har med at jeg er leder, og får betalt for det ekstra ansvaret det medfølger.

Jeg ønsker et godt miljø på arbeidsplassen, og at de som jobber under med trives på jobb. Det tror jeg er det lureste man kan gjøre for å "holde" folk på jobb.

Skrevet

Jeg signerer innlegget ditt - utrolig bra skrevet!

Det er 14 år siden jeg har gått ut i fra høyskole, og har ALDRI vært vekk i fra jobben! Verken med egen sykdom eller i forbindelse med barn! Vi er nok generelt heldige, for vi har ei jente på 4 år som knapt har vært syk, og de får gangene hun har hatt omgangssyken har det kommet om natten, og mommo eller farmor har kunne stille opp neste dag.

Jeg har nå gått gjennom 2 svangerskap, er 3 dager over termin i mitt 2., uten en dag vekk! Jeg stortrives på jobb og kunne aldri tenke meg å skule unna arbeidet.

Jeg synes det er for enkelt å få sykmelding i dette landet her! Mange er selvfølgelig syke og er vekk med gyldig grunn, men dessverre er det nok mange som missbruker velferdssamfunnet vårt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...