Gå til innhold

Bekkenløsning &Trening


Lucy2011

Anbefalte innlegg

Hei,

 

hva gjør dere som har fått bekkenløsning i den grad at dere merker det nesten hele tiden.

 

Jeg har gått en del tur og sånn, men nå merker jeg at det er en halv km så er jeg helt ferdig.

 

Er det noe annen form for trening som svømming som har bedre effekt når turgåing/jogging ikke er et alternativ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går til fysioterapeut, og har begynt på bassengtrening for gravide, absolutt å anbefale som treningsform da!!! :-) Det har hjulpet så mye at jeg nå kan ta lette treningsøkter og gåturer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket du med jordmor om henvisning eller får man dette gratis ved å henvende seg til fysioterapeut.

 

Jeg tenker at jeg skal prøve meg på svømming ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får henvisning fra legen din, så får du det dekka :) Fysioterapeuten min anbefalte ikke rein svømming pga bevegelsene for bekkenet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg går til fysio hvor jeg trener seteløft ol. i slynge, d er stort sett hva jeg klarer, men det har ikke blitt værre på 10 uker så da regner jeg med at jeg iallefall får holdt det i sjakk.

Er i bassenget med sønnen innimellom og varmt vann hjelper :)

 

Fikk beskjed fra fysio at jeg skulle gå turer, men ikke lengre turer enn at jeg unngikk å få vondt. Og prøv å unngå å gå "anspent".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Anbefaler å få treningstips hos manuellterapaut. har selv hatt store bekkenplager, og med den treningshjelpa jeg har fått er jeg både i bedre form og humør. Helt enig med harleypia om å ikke gå anspent men gå rolig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...