Nea og juniors mamma Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Jeg er 39+3 og har hatt en hel natt med modningsrier til nå. Prøvde å kjenne på livmorsmunnen i dag og vet den skal være flat om moden????? Fikk ikke tak i åpningen og halsen pekte liksom litt opp. Dette må vel bety at jeg ikke er i nærheten av moden? Håper på svar
Gull i magen <3Har født<3 Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Jordmor sa til meg at man begynner og modnes når mormunnen er begynt og åpnes og myknes Når ting nærmer seg kommer mormunnen framover og avflates og åpnes Var dette jeg fikk vite MEN ting kan gå fort forde om man ikke er het klar
Mamma til*2 jenter* Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 For det første: Man skal egentlig ikkje gjøre dette hjemme selv! Men om noen skal gjøre det er den ikke deg men din mann/samboer. Dette pga stillingen man skal ligge i. Når du bøyer deg fram å skal kjenne etter selv sitter du i en stilling som gjør at livmorhalsen beveger seg oppover å du finner den ikke. Om mannen din eller noen andre gjør det til deg ligger du helst i en seng med en pute under rompen. Det skal være som å kjenne etter "en ballong-ende"..Gummistrikklignende hinne som er tøyelig er åpningen din. Får man inn 1 finger har man 1 cm åpning. Klipp negler,vask hendene å vær VELDIG forsiktig. Man kan få infeksjoner eller komme borti slimhinnene så lett begynner å blø på slutten. Spørr heller jordmor/lege om å sjekke for deg så du vet det skjer i trygge omgivelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå