Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Praktikanten min kan ikke lenger passe lille på 2 år. jeg er alenemor og jobber skift. å praktikanten har hentet i barnehagen og lagt før jeg kommer hjem. Jeg har ingen andre som kan ha henne. Og jeg mener INGEN! må jo søke etter ny,men får jo ikke det over natten. Og kan jo ikke ta ungen med på jobb heller. og ingen mulighet for å bytte vakter,og ingen ferie jeg kan bruke. Gode råd mottas med takk,for nå er jeg oppgitt.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Spør om en av de barnehageansatte kan gjøre det mot betaling i en kort periode til du får ny praktikant.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Nei,det går ikke. De har barn selv og kan ikke være hos meg 3 kvelder i uken. Og er jo ikke så enkelt å få tak i ny praktikant. Tok sin tid før jeg fikk hun jeg hadde.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 Da må du rett og slett sykemelde deg til du får ny praktikant.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #7 Skrevet 15. januar 2011 Hva er greia med å spørre barnehageansatte om slike ting? Er ikke første gang jeg leser det her inne. Hadde jeg jobbet i bhg og blitt spurt om noe sånt, ville jeg trodd at vedkommende var totalt blottet for sosial intelligens.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #9 Skrevet 15. januar 2011 Snakk med jobben om de har mulighet til å tilrettelegge, gå på NAV og be om hjelp til om du får til svar at det ikke er en mulighet. De kan kanskje rettlede deg videre.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #10 Skrevet 15. januar 2011 Skriv et innlegg her inne om hvor du evt bor, kanskje noen kan hjelpe deg. Eller søk etter noen i nærmiljøet ditt fort, naboer, venner, lapp på butikken eller annonse i lokalavisen. Kanskje noen kan hjelpe deg i en oergang til du finner en ny praktikant. Be om tilrettelegging på jobben for en kort periode, eller permisjon uten lønn de dagene du jobber kvelder ect. Du får ikke sykemelding på det grunnlaget nei, men da må du isåfall dikte opp et gunnlag. Ikke etisk riktig, men hadde kanskje gjort det selv for et par uker om jeg ikke hadde noe valg.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #11 Skrevet 15. januar 2011 Du må nok søke permisjon. Deretter søke bhg-plass. Sett deg på liste og prøv å få henne inn ganske snart. Hvorfor har du gått ut i jobb uten bhg-plass lurer jeg på.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #12 Skrevet 15. januar 2011 Hun har barnehageplass! Leser du ikke? Hun jobber skift så 3 ganger i uken kan hun ikke hente barnet selv i barnehage, derfor har hun ansatt en praktikant som henter barnet og legger henne for kvelden.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #13 Skrevet 15. januar 2011 Du må bare rett og slett finne noen... benytt alle kontakter du har! Og for guds skyld jobb deg opp et kontaktnett så du har noen i nødsituasjoner. Vi er også helt alene (bor i utlandet) og har mye skiftjobbing begge to... det er søren ikke lett, så jeg skjønner jo hvordan du har det!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #14 Skrevet 16. januar 2011 Selvfølgelig kan hun få sykemelding, men ja hun må nok si at dette sliter på deg psykisk og du klarer ikke jobbe.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #15 Skrevet 16. januar 2011 Også har sikkert barnevernet noen hjelpere i nød der ute vet du. Ring dem!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #16 Skrevet 16. januar 2011 Man blir jo ikke syk av at barenvakten sier opp....Jeeses
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #17 Skrevet 16. januar 2011 1. hun slutter vel ikke på dagen? regner med at dere har skrevet kontrakt med oppsigelsestid! 2. Siden du jobbet i fjor, så har du selvfølgelig rett på feire! 3. Klart du kan spørre om å bytte vakter, evt spørre om tilrettelagt arbeidstid inntil du får tak i en ny praktikant 4. Du kontakter NAV og spør om de har noen i sin databare som kan tenkte seg denne typen arbeid, evt. kan du selv legge ut en annonse som arbeidsgiver på nav.no
Himmel og hav Skrevet 16. januar 2011 #18 Skrevet 16. januar 2011 Du spør først praktikanten om hun kan fortsette til du har funnet en ny. Så henger du opp lapp i butikken, på nærmeste videregående skole, eventuelle høyskoler i nærheten, i idrettshallen og på andre steder i nærmiljøet. Du tar kontakt med pensjonistforeningen og hører om det er noen der som vil ha en liten jobb. Til slutt skanner du slekta etter arbeidsløse søskenbarn og tremenninger som du kan låne i et par uker mot en togbillett og lønn, til du finner en fast igjen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #19 Skrevet 16. januar 2011 Tusen takk for kjempefine svar. jeg har time på nav på Fredag. Skal ha møte med arbeidsgiver i morgen,selv om jeg før har prøvd å få andre arbeidstider,så må jeg bare si at det ikke går i lengden med de arbeidstidene og at jeg er på jakt etter ny jobb. ulønnet permisjon kan jeg ikke ta ,for jeg skal jo forsørge oss og. Praktikanten sluttet pga sykdom. Faren til ungen min bor i en annen by,men har hatt henne noen dager,og skal og ha henne en dag neste uke. Men pga studier og jobb kan ikke han heller komme så ofte.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #20 Skrevet 16. januar 2011 Din mor? far? søsken? Farmor til barnet? Vennine? Jeg hadde sykemeldt meg , sagt jeg var syk rett og slett..barnet kommer først!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå