Gå til innhold

Første legebesøk


MonicaS83

Anbefalte innlegg

Hei

Når er det vanlig å bestille sin første legetime for å bekrefte gradivitet? Har fått svak rosa strek nå i de første dagene etter forventet mens, men er redd for å være for rask til å bestille legetime.. hva gjorde/gjør dere?

Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen bestemmer selv når han/hun vil ta deg inn tror jeg, det er bare å ringe. det beste er å ringe med en gang. Det skal mye til for å få et porotivt svar på en test om du ikke er gravid. Første gangen ringte jeg legen i uke 4, og fikk time med en gang. Denne gangen venta jeg litt, og har time til neste uke. Da er jeg nesten 10 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legene bruker visst samme type graviditetstest som du får på apoteket, så hvis du får positiv test hjemme, så er du nok gravid :) Jeg var hos legen i uke 4 og hun fikk ikke gjort noe annet enn å sjekke jernnivåer og gitt meg litt info. Fikk time igjen i uke 8 for første svangerskapskontroll.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte med en gang og sa jeg ville ta prøver av stoffskifte når jeg fant ut at jeg var gravid (Jeg har Graves sykdom). De ville ikke gi meg time før i uke 12, men heldigvis gikk de med på å ta prøvene på meg etter litt overtalelse. Og godt var det, for prøvene var ikke helt ok og jeg skal ha tidlig UL og månedtlig oppfølging på sykehuset fremover. Det er visst liten risiko med jevn oppfølging, men jeg tenker jo litt på om risikoen hadde vært betydelig høyere hvis jeg ikke hadde pushet på litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en svak rosa strek på mandag, dro til legen for å teste og den testen var negativ..

 

men så tok jeg en ny hjemme test som igjen var positiv!

 

Men legen sa at hvis den testen jeg tok der skulle være positiv så måtte jeg bestille ny time for svangerskapskontroll i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...