Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Er det noen som har erfaring med det? Hvilke fordeler og ulemper har det i forhold til vogn med 4-hjul?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Har alltid hatt 3-hjuling. Og kommer ALDRI til å ha 4-hjuling. Jeg fatter rett og slett ikke at folk bruker det? Herregud, så tungt! Hver gang man skal skifte retning må man bruke krefter for å dytte håndtaket ned for så å svinge vogna i den retningen man vil! Men en 3-hjuling kan man bare dytte litt på siden av håndtaket så går vogna dit du vil! De som triller 4-hjulinger sier at 3-hjulinger er så ustødige!! Jeg har til gode å oppleve at vogna har vært i nærheten av å tippe de snart 5 årene jeg har brukt vogn!!!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Signerer annie 11.05 Har hatt både quinne freestyle xl3 og har nå en TFK Gode vogner begge to, TFK er helt klart min favoritt En ting til, mange sier at 3 hjuling er et herk på snø og slaps. Det er de ikke, bare sørg for å ha en 3 hjuling der du kan låse forhjulet så går vogna lett som bare det i snøen!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Fordelen er at de er lette å styre,men de er ustabile på humpete føre altså. Sånn som på is og snø,på veldig skeiv asfalt.Og når en skal gå opp på fortauskanter,må en jo nesten rygge opp,hvis ikke en skal balansere vognen på et hjul. Men jeg har ikke god erfaring med å kjøre firhjuling da. Trehjuling er tross alt veldig god å styre. Men det finnes vel også firhjulinger med hjul framme som kan svinges?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Skal du kjøpe 3hjuling, MÅ du kjøpe en der du kan veksle mellom "løst" og "fast" fremhjul! Altså at du kan regulere om du vil det skal så fast rett frem, eller om det skal kunne snurre helt rundt. Fordeler: - myyyye enklere å manøvrere! Ulemper: - dersom man er mye i veldig ulendt terreng (skogsstier etc) er det nok mye enklere å manøvrere en 4hjuling, men man lærer seg også å bruke 3hjulingen på best mulig måte i "vanskelig" terreng - man må bare gjøre ting som å trille på 2 hjul eller snu vogna og dra den opp "baklengs" osv.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 3hjuling uten tvil! Har selv hatt EasyWalker classic til alle våre unger! Den er helt suveren. Kjempelett på både vanlig vei og god i skogen og på fjellet, faktisk. Vogner med tre hjul velter jo ikke om du bruker hodet når du triller? Ew'en har lavt tyngdepunkt og det gjør den også stabil. Du kan ha swinghjul, men jeg har aldri brukt mitt. Og at den veier langt under 10 kg er deilig. Svigerinnen min har TFK joggster, jeg synes den er tung som bare det. Det er forskjell på vogner både med 3 og 4 hjul, du burde prøve deg frem. Bestevenninnen min har Bugaboo, en av de andre Stokke Xplory, ingen av dem vogner jeg ville hatt overhodet! Men til kjøpesenterbruk er de sikkert ok, passer bare ikke for meg.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Har hatt tfk og skal ALDRI ha 3hjuling igjen!!!! Holdt på å velte vogna altfor ofte. Ja det var litt tyngre å tille 4hjul i starten, men etter en uke tenkte jeg ikke over det engang. Det er en annen teknikk. Riktignok er 3hjulinger suveren på kjøpesenter... Ellers var det så mye ved TFK'n som jeg ikke likte at det var en lettelse å få ut av hus!
Lilith Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Vi hadde Hartan Skater til gutten vår. Den var lett, men samtidig stødig pga. brede hjul. Veltet ikke EN gang. Den fløt nesten oppå snøen, og var veldig lett å manøvrere (svinge). Var utrolig fornøyd med den vogna, vi byttet aldri vogn, hadde den samme helt til vi ikke trengte den lenger rett før han fylte 4.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #9 Skrevet 14. januar 2011 Har hatt simo kombi og OTH Kommer ALDRI til å bruke en firehjuling igjen! Jeg bor i kristiansand sentrum. Går mye i byen, over elendige brøyta fortau o.l.. aldri noe problem. Har aldri kantet. Bruker vogna (OTH) mye på turer i heia, grusveier, og det funker supert! Jeg er hvertfall ikke i vil; tre hjuling er best! MEN; det er jo mange varianter på trehjulinger, og vet ikke om alle er like stabile som min vogn feks. Så ta en googlerunde på tester før du bestemmer deg! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #10 Skrevet 14. januar 2011 Har en quinny og den skal jeg kvitte meg med. God å trille på sommerføre, men er ikke stødig. Når jeg tar setet helt ned og hun skal sove så skal det ikke mye bevegelse til fra snuppa før den velter. Har opplevd det flere ganger så nå tør jeg ikke bruke den mer. Og den er ikke god nå på snø, is osv. Velter til sides om det er litt ulendt... Med andre ord, jeg er ikke fornøyd med quinnyen. Men er den eneste trejulingen jeg har prøvd....Så er sikkert uheldig... Nå bruker jeg en haugammel simo med fire hjul. Tyngre å manøvrere, men det er sabla god på vinterføre
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #11 Skrevet 14. januar 2011 Jeg har erfaring i fra både 3- og 4-hjuls vogn! Jeg er super fornøyd med 3-hjulingen og kommer ALDRI til å ville ta i en 4-hjuling igjen.......hehe... Babyvognen var 4-hjuling, og det er tungvindt å måtte "dra" vognen med seg når du skal snu retning. Den opplevdes som stivere og mer ukonfortabel å trille. Jeg har nå kjøpt ny babyvogn som er 3-hjuling og har gitt bort 4-hjulingen, som var like fin, men helt ubrukelig for meg å trille etter at jeg tok 3-hjuling i bruk som sportsvogn. Jeg har ALDRI opplevd at vår 3-hjuling har vært ustabil og i nærheten av å velte. Jeg kan velge selv om jeg vil stive av forhulet eller om det skal være vendbart. Hadde jeg vært deg ville jeg definitivt gått for en 3-hjuling
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #12 Skrevet 14. januar 2011 Anonym 12:28: Jeg har også quinny, men vi har aldri opplevd at den velter, hverken ene eller andre veien!?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #13 Skrevet 14. januar 2011 spørs heilt på kor du bur og ka behov du har! om du skal gå dagane på kjøpesenter er det nok fordel med 3-hjul der du kan velge korleis du vil ha framhjulet, eg har begge deler, 4 og 3. 4-hjul brukte mykje fyrste året, 3-hjul slenge kjapt inn i bilen om eg skal noko no. rett og slett forskjellige bruksområde.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #14 Skrevet 14. januar 2011 Har ein lett 4-hjuling (emmaljunga city cross), og trives godt med det Det er vel ikkje mange trehjulsvogner der ein kan ha barnet vendt mot seg når ein brukar sportsvogndelen? Det synes iallefall eg har vore kjekt. Eg syntes det var koselig kunne prate med babyen og fylgje med på korleis han reagerte på bilar, hundar osv, og fekk med meg når han sovna.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #15 Skrevet 14. januar 2011 Joda, på Quinny Freestyle kan du ha ungen vendt mot deg når du bruker sportsdelen..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #16 Skrevet 14. januar 2011 Mange som nevner det at frem-hjulet må kunne låses, og det er jeg helt enig i. Spesielt på vinterføre er det viktig, men også opp og ned trapper og fortauskanter. Jeg bruker kun "løst" hjul inne på kjøpesentra osv der ejg vet at underlaget er flatt. Et annet viktig poeng er vektforedling. Endel 3-hjulinger har tyngdepunktet veldig langt bak, nesten kun over bakhjulene. Dette betyr at du ike kan ha tunge handleposer på styret, for da bikker hele vongen bakover. Dessuten har de fleste 3-hjulinger har veldig begrenset med plass under vongene. velger nok likevel 3-hjuling pga styring og vekt.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #17 Skrevet 14. januar 2011 Jeg syns både 3 og 4 hjul har hver sine fordeler. Jeg har begge deler, og velger vogn etter aktivitet. Jeg ville ikke kun hatt en med 3 hjul, da hadde jeg heller gått for en med 4. Men store vogner som simo er jeg ikke glad i. Den ble ikke mye brukt, altfor stor og tung.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå