Gå til innhold

frustrert over svigerforeldre! eller er det bare meg? ( litt langt)


tannimor

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det bare er mine gravidehormoner som slår inn!

Vi driver å bygger hus, mannen min skal gjøre alt snekker arbeidet selv siden han er utdannet tømmrer og så vi kan spare mest mulig penger på huset!

I desember mnd så ville min svigerfar komme ned til oss å hjelpe til med å bygge ( han er også tømmrer ) i 3 uker over jula! Dette satte vi kjempe pris på så mannen min fikk litt hjelp og vi kom litt lengre i prosessen! Han bodde da hos oss i våres 3 roms leil. som vi fra før av er 2 voksne og 2 barn i, alt av mat og slike ting betalte vi siden vi fikk hjelp av han!

Nå lenge etter at han har reist hjem ringer han og forteller at han skal ha betalt for at han hjalp oss, og ikke bare en symbolsk takk for hjelpen betaling som vi uansett hadde planlagt men det endte opp på nesten 23000,- og selvfølgelig svart!!!!!

Jeg er sint og frustrert over at vi nå sitter i denne situasjonen, for jeg er ikke villig til å betale noen for svart arbeid og hvis vi hadde ønsket å hente inn ekstra arbeidskraft hadde vi ansatt en snekker som bodde i området!

Er det bare jeg som reagerer på dette eller ville dere også gjort det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Makan!

 

Når noen sier seg villig til å hjelpe så får de da stå for det selv! Om han ville ha betalt er det da både normal folkeskikk og kontraktsrett og bli enige om dette før arbeidet starter!

 

Tullebukk! Skjønner godt at du er frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere også skal lage regning på kost og losji som takk for sist? Overnatting i tre uker med fullpensjon er ikke helt billig ;) 1000 kroner døgnet er jo faktisk kjemperimelig! Og dermed er vi tilbake på symbolsk sum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! var plutslig litt redd for at det bare var graviditeten og det at jeg er sliten som gjorde meg frustrert og sint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei DET var drøyt! I alle fall hvis han ikke sa fra på forhånd. Hva sier mannen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullpensjon på hotell koster faktisk fort 1200 kr døgnet, gang det med antall dager han jobba og send han regning på den summen! Han kan da ikke tro at han kan bo og spise gratis og atpåtil sende regning til dere???

 

 

Makan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt sykt ut! Hva slags person er dette?

Hadde ikke gått med på dette, da synes jeg dere skal sende en regning i retur, slik de andre skriver over her.

 

Men jeg lurer jo også på hva mannen din synes?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi dette var jo virkelig et innlegg der man kan være frustrert over svigerforeldre!

 

Klart 23 000kr er lite for å ha en fagmann i "drift" i 3uker, men hadde aldri betalt pappa/svigerfar for å komme å jobbe hos oss!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send han beskjed om at han kan få de 2000,- som er til overs etter at dere har fått pengene deres for overnatting og mat,dusj,klesvask osv

(som jeg ville regnet til 1000 pr døgn og ganget det med 21 dager) .

 

Og gi klar beskjed om at dere IKKE betaler for svart arbeid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er mest oppgitt! Men det er sikkert ikke så lett for han med tanke på at det er faren hans!

Men jeg tror jeg skal lage en regning på kost og losji, så kanskje han skjønner tegninga på at det er veldig urimelig! kanskje jeg burde spørre om min mor skal ha betalt for å sitte barnevakt når vi er på huset å jobber også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff.. det er så trist når det blir sånn som dette mellom nære familiemedlemmer =/ Han er veldig urimelig som krever betalt i ettertid, dette burde han jo ha sagt fra om da han tilbød seg å hjelpe. Snakk om å sette alle sammen i en forferdelig lei situasjon da.

 

Er fristende å slenge seg på "ikke betal-bølgen" her, men samtidig.. Familie er mer verd enn penger.

 

Kanskje du kan snakke med ham, fortell at dere ikke visste at han mente han skulle ha betalt for jobben, og at dere ble så utrolig glad da han ville hjelpe fordi det lettet mye av jobben for mannen din. Kanskje dere kan komme til enighet om en ganske mye lavere sum? En dere kan leve med, og som gjør at han ikke føler seg snytt? For det kan jo hende at det i hans hode var en selvfølge at han skulle ha betalt, av en eller annen grunn. Mannfolk er nå ikke de beste på kommunikasjon veit jeg =)

 

Håper ting ordner seg for dere, dere har jo mye å ordne og tenke på ellers, uten familie-trøbbel i tillegg. Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var litt spesielt. La sønnen din ta seg av det hele, det er hans foreldre. Han kjenner jo de best.

Jeg hadde ikke orket å bruke mere energi på de.

De blir jo helt feil hvis man skal betale så mye for en vennetjeneste.

I en familie så støtter man jo hverandre. Kankje han ikke er klar over det?

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...