yret Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Jenta vår på 3,5 sluttet med nattbleie for et par mnd siden, etter en lengre periode med tørre bleier, og det gikk kjempefint - til nå. De to siste ukene har hun tisset på seg nesten hver natt, noen netter har det til og med vært flere runder. Hun sover veldig tungt og våkner ikke selv om alt er vått. Jeg har i utgangspunktet ikke lyst til å ta på henne bleie igjen, og det vil ikke hun heller. Samtidig går det jo utover søvnkvaliteten hennes å måtte stå opp hver natt for vasking, skifting av sengetøy etc. Bør vi vurdere å sette på bleie igjen? Hvor lenge bør vi evt. se an situasjonen? Dette er min eldste, så jeg har ingen tidligere erfaring med bleieslutt og hva man bør forvente av uhell og dårlige perioder etc. Noen som har noen gode råd til oss? Det er forøvrig ingenting som er endret i livssituasjonen/omgivelsene hennes.
*gruffalo* Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Vi måtte ta på bleie på eldstemann etter en god stund uten. Brukte den vel noen mnd før vi igjen tok den av. Og fra da var det så og si uten uhell... Vi tok den på igjen for at han skulle slippe det "nederlaget" med uhell hver natt...
3småtroll♥ Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Hei! Begge jentene her sluttet tidlig med bleie og fikk en periode der de måtte ha på bleie på natten igjen.. Eldste var vel en 3,5 år da det skjedde, men da hun fortsatt brukte bleie om natten da hun var 4 år, spurte jeg henne om når hun hadde tenkt å slutte. Når jeg begynner på skolen- svarte hun da. Da tok jeg bleien av og sa at hun var stor nok;) Det gikk helt fint! Hun andre sluttet med nattbleie da hun var 2 år og måtte begynne med bleie igjen da hun var 3. Hun er nå 7 år og har enda bleie om natten så her er det et sengevætingproblem desverre.. Jeg ville tatt på bleie igjen jeg, så skal du se at det kommer plutselig igjen. Vet om fler som har måtte gjort det så det er nok ganske vanlig at barn har en periode slik;)
yret Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2011 Takk for svar, begge to. Skjønner at det er ganske vanlig med 'tilbakefall', så da prøver vi nok å ta på bleie igjen for en periode. Det blir nok vaskemaskinen glad for også. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå