Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Hadde en lett og rask fødsel med nr 2. (Men en lang (+ sugekopp) fødsel med nr 1.) Kan jeg forvente meg at fødsel nr 3 er mer lik nr 2 eller nr 1. (er 24 mnd mellom fødsel 1 og 2, blir 22 mnd mellom 2 og 3)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Jeg har hatt 3 raske fødsler, men revnet voldsomt med nr 1. Med nr 2 måtte jeg sy noen sting da også. Når jeg skulle ha nr 2 hele 13 år siden sist fødsel var jeg engstekig for at jeg skulle revne masse igjen. Men denne fødselen ble super. Gikk meget kjapt, og uten en eneste rift. Fødte på alle 4 som og er med å lette utdrivingsfasen. Tok bringebærbladkapsler fra uke 34 og spiste omega 3, er sikker på at det og hjalp godt til (noe jordmora og sa), for jeg blødden nesten ingenting så jeg slapp alt av nåler etterpå (har nåleskrekk) En super fødsel. Ønsker deg masse lykke til. Et godt tips altså-føde på alle 4.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Min første fødsel tok ca 2 timer fra jeg kom tiul sykehuset med regelmessige rier og 2 cm åpning. Nummer to gikk enda raskere. Da kom jeg med 4 cm åpning og regelmessige rier, og babyen var ute 30 minutter senere (på undersøkelses-rommet - vi rakk ikke inn på en fødestue engang). Dentredje fødselen tok lenger tid, faktisk. Jeg kom med 2 cm åpning (3 cm etter stripping) og regelmessige rier, og trodde det kom til å gå fort. Riene var like kraftige og vonde som de to første gangene. Det skulle vise seg at jordmødrene hadde rett i at tredje fødsel er en "luring" og ofte annerledes enn de to første: denne gangen tok det hele (for meg var det lenge) 5 timer fra vi ankom på sykehuset til babyen var født. Men min tredje var en attpåklatt og født 7 år etter nummer to, det har kanskje noe å si.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 10.08 igjen her. Kan jo legge til at første gang ble jeg klippet (mot min vilje, jeg er overbevist om at det ikke hadde hadde vært nødvendig), mens de to andre gangene gikk fint uten hverken klipping eller revning. Alle fødslene gikk veldig fint, og uten smertestillende.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 3 år mellom fødsel 1 og 2. Fødsel nr en varte i to døgn, nr to i 11 timer. Nr 1 tok 90 minutter å trykke ut, nr 2 tre rier. 5 år etter nr 2 ble nr 3 født. Fødselen tok tre timer fra start til slutt, utdrivningen var 4 rier fra 7 cm til babyen var født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå