Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Har tenkt å ringe fastelegen når han åpner, men bare lurer på om noen av dere har opplevd dette? Har en gutt på 6 år som har hatt feber siden søndag, ligget på 39-40. Han var feberfri i går. Ellers har han hatt veldig vondt i magen, og litt i hodet. I går kveld skulle jeg sette han på do, og da klarte han ikke gå på beina for det var så vondt. Jeg måtte bære ham. Men var ikke vondt når han lå, så han sovnet...og jeg tenkte voksesmerter. Da vi stod opp var det enda likt. Han klarer så vidt stå på de (men vi må holde han...) og sier det gjºr vondt bak i leggene. Noen som vet hva det kan være? Kan ikke være voksesmerter i så mange timer?!?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Ingen? Legekontoret stengt, og det andre kunne ikke ta imot:( Så måtte vente til 12, og evt ringe legevakt... Men der vet jeg de ikke tar imot før etter 4, for det samme har skjedd en annen gang. Men nå klare han gå litt, på tærne, men det gjør vondt. Så tenker jeg, jaja...da blir det nok bra. Men så er det, skal det være slik noen gang, eller burde jeg hørt m legen uansett?!? åå, hater at d skal være så sinnsykt vanskelig å få svar fra legene:(
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Jeg ville nok tatt en telefon til legen. Kan kanskje være en infeksjon siden han har hatt feber. God bedring til gutten din i alle fall:)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Jeg ville ringt til legevakten og hørt. "lammelser" i bena kan (trenger absolutt ikke) være tegn på nevrologiske forstyrrelser.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Gutten min klarte ikke å stå på bena ble verre og verre. Vi dro på barnelegevakta på Volvat, ble lagt inn på Riksen. Ikke får å skremme, men det kan være alvorlig. Har han det kun i bena? Gutten min fikk det først i bena så i armene, etter behandling på Riksen ble han fort bra, men nå 3 år etter får han forsatt opptrening. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 kun bena. Men nå sier han liksom at det er bedre...så nå blir jeg enda mer usikker. Men skal jo ikke være slik plutselig heller, har jo vart mange timer. Men kan slike nevrologiske ting gå opp og ned?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Ja det vil jeg tro, men ring legevakt for sikkerhetsskyld!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Det kan virke som det kan gå litt frem og tilbake. Du må få sjekket det!! Det gutten min fikk er veldig sjelden, enda mer sjelden for barn, men er en farlig sykdom må få behandling. Sikkert ikke det gutten din har, men dra til lege.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #9 Skrevet 14. januar 2011 Har han hatt en virus sykdom for noen uker siden? Eller vaksine?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #10 Skrevet 14. januar 2011 Har ligget syk hele uka, jeg har tenkt influensa. Dette fordi jeg har ligget selv hele uka, pluss storebror m halsbetennelse sist uke...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #11 Skrevet 14. januar 2011 Har du hørt med lege? Grunnen til om jeg spurte om virus er at min sønns sykdom startet med virus. Men, da var det ca 4 uker mellom virus sykdommen og den nevrologiske sykdommen.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #12 Skrevet 14. januar 2011 Vært hos legen nå. Ingen infeksjon, så han forstod ikke hva det var... Kunne virke som det kom fra akilissen...men han syntes det var rart at det var i begge bena. Så ble sendt hjem...men ikke så mye klokere;) Han sa det ikke var farlig, skulle gi paracet mot smerter og gå til fastelege hvis det ikke var bedre etter 3-4 dager. Takk for svar alle sammen i alle fall:) Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #13 Skrevet 14. januar 2011 influensa gir ofte muskelsmerter, og de kan jo sette seg på et spesifikt sted. Det kan bære betennelser i muskler eller ledd forårsaket av f.eks virus. ikke farlig med ubehagelig. Min sønn har hatt det både i et kne og i hofte. Husk at små barn kan ha vanskelig for å lokalisere smerten. det vil si at de kan godt fortelle at smerten kommer fra leggen, mens den egentlig sitter i kneet, låret eller hofte - og omvendt selvfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #14 Skrevet 14. januar 2011 ja, det er nok noe slik det er. Sikkert en helt vanlig ting...har bare aldri opplevd det før. Men satser på at det går over etter hvert:)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #15 Skrevet 14. januar 2011 Hei! Slik har vi hatt det når vi har hatt influensa. Jeg hadde så sterke smerter i beina at jeg gråt, og jeg var nok veldig sliten også da. Så jeg har hvertfall opplevd dette på meg selv i forbinnelse med influensa. Men det var lurt å sjekke han hos lege, hadde selv gjort det. Håper bare dette var noe som fulgte influensaen og at det går over! God bedring til gutten din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå