pip pip Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Min lille jente blir 1 år i slutten av mars. Søkte på barnehageplass i barnehagen som er nærmest her fra 1 april, men der var det fullt. For oss er det ikke noeproblem å vente til høsten, Fikk en tlf fra en famliebarnehage i går som tilbydde oss en plass der. Vi vurderer å la lille jenta begynne der 15 mars. Er deltid student, så det vil hjelpe oss da jeg har skolehelg (er snakk om bare 2 helger) men er ikke avgjørende. Eneste er at går hun i barnehage, kan jeg få mulighet til å få lest litt. Er ikke strukturert nok til å klare dette på kvelden. Men kom plutselig på at vi får kontantstøtte når hun blir 1 år,så nå ble jeg litt i tvil. Betale 2300 i 4 mnd til høsten kommer og hun SKAL i barnehage eller motta 3300?????
#Ariadne# Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 ville absolutt hatt henne hjemme og mottatt kontatnstøtte. du kan lese når hun sover på dagtid, og påkvelden npr hun har lagt seg.. er du innstilt på det, så klarer du å få det til.
mamman til to gutter Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Jeg ville begynt med å finne ut mest mulig om familiebarnehagen. Jeg er generelt skeptisk til familiebarnehager og litt ekstra skeptisk til de som har plasser ledig... Snakk med noen som har hatt barn der, google navnet på barnehagen osv for å finne ut om folk er positive eller negative til den. I mange familiebarnehager er det en ansatt og null kontroll på den ansatte bortsett fra noen få timer i uka hvor det skal være pedagog tilstedet. Så er det jo opp til dere å vurdere økonomien i å ha henne hjemme i forhold til barnehage, hva dere evt kan gjøre når dere går hjemme osv osv. Jeg er hjemme med en som blir 1år i april selv og vi har valgt å ha han hjemme frem til august selvom vi har fått tilbud om barnehageplass i samme barnehage som storebroren tidligere. Vi kommer til å gå i åpen barnehage og jeg har venninner som kommer til å gå hvertfall delvis hjemme med barn utover våren sånn at jeg vet at både jeg og han kan være sosiale.
Gjest Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Folk er forskjellege, så du må jo finne ut kva som blir best i din situasjon. Men sjølv har eg akkurat sagt opp bhg til småen på 2, slik at eg får ha han heime i 6mnd, før eg skal studere og han må i bhg. Gledar meg veldig til å ha han heime kvar dag (har hatt 3dagars bhgveke på han sidan august). Om eg hadde hatt mulegheit ville eg hatt ungen min heime til han var over 1år, men då han var liten, måtte vi ha han i bhg grunna studiar. Men somme er jo veldig glad for å ha ungane i barnehagen og friheita det gir. Sjølv synest eg det kan bli litt for tomt. (har for tida slik jobb at eg kan ha han heime).
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 De få mnd ville jeg hatt barnet hjemme Er litt skeptisk til familiebhg
Trollemor75 Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 Jeg ville blitt hjem frem til august. Det var det vi gjorde (dvs. det var barnefar som gikk hjem i 6 mndr), og jeg er veldig glad for det. Det skjer mye mellom 1 år og 1,5 år! Pappaen storkoste seg i fjor sommer, og savnet ikke jobben sin i det hele tatt. Selv om jeg fremdeles syntes at han var litt liten til å gå i barnehagen (skulle gjerne ventet til 3 år), var han i hvert fall mer robust og i stand til å takle hverdagen enn ved fylte 1 år: han gikk stødig, kunne gjøre noenlunde rede for seg (selv om han ikke snakker stort), forstod enkle budskap, klarte å forholde seg til andre barn, sov bare en gang om dagen...alt det de 2 ett-åringene i gruppen hans ikke klarer å gjøre. Men jeg snakker ut fra erfaring fra en stor basebarnehage, jeg kjenner egentlig ikke til forholdene i familiebarnehager i det hele tatt.
lille sprelle Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Jeg ville hatt barnet hjemme så lenge som mulig. Angrer ikke et sekund på at vi utsatte barnehagestart til 2,5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå