stearin Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Og begge kan bekrefte at han er voldelig. De fortalte at han liker en del yngre jenter, type 14 år når han selv er 25. I tillegg hadde han vært med to av hans egne søskenbarn som er i alderen 14 og 17. Det er snakk om faren til barnet mitt.. Jeg har aldri vært i et forhold med han, og kjenner han ikke. Men etter rar oppførsel når jeg nevnte at det kan hende at min datter er datteren hans også,og at en test ville vise det helt sikkert, så føltes det litt merkelig. Han ringte meg i fylla og sa at om jenta er hans så vil han være i et forhold med meg, for han ville at datteren hans skulle ha en god oppvekst. Jeg har jo ingen følelser for han, og dermed kunne jeg ikke tenkt meg å være i et forhold med han. Tror ikke datteren min taper noe med det. Men han ble mer og mer sint når jeg sa at jeg ikke ville være i et forhold med en som jeg ikke hadde følelser for, til slutt nærmest "tvang" han meg og ba meg bekrefte at om barnet var hans så skulle jeg flytte til han.. Rar oppførsel tenkte jeg etterpå, så jeg snakket med eksene som er bekjente av meg.. Og da fikk jeg det bekreftet. Æsj altså.. Hva gjør man i slike situasjoner.. ?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Hva man gjør? Er heller snakk om hva man burde gjort og det er å ikke lage barn med ukjente menn. Men gjort er gjort og spist er spist. Du må nesten bare leve med å skulle ha kontakt med denne mannen resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Men det er altså ikke 100% sikkert, siden det virker som HI er usikker på hva svaret fra testen blir?
stearin Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2011 Jeg var 17 år når jeg ble gravid og kan med hånda på hjertet si at jeg ikke var helt klar over konsekvensene av å ikke bruke prevensjon. Jeg skjønte at jeg kunne bli gravid, men tok ikke forhåndsregler. Ja, kommer sikkert til å få kommentarer om hvor dum jeg er/var, men jeg tror man er for ung til å ha sex når man er under 18. Den seksuelle lavalderen burde vært 18 og ikke 16. Jeg var "smart" nok til å ta angrepille, men det viste seg at den ikke hadde fungert. Jeg vil ikke ha kontakt med han. Han har tydeligvis ingen respekt for kvinner, så hvorfor skulle han ha det for min datter? Nei.. Dette skjer bare ikke..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Sant det, det er ikke helt 100% sikkert. Men er veldig sikker på at han er faren, er ikke så mange alternativer, og barnet ligner på han.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Om datteren din begynner å bli stor er det jo ikke så smart og dra hjem en mann og si; hei, dette er pappen din, og han skal flytte inn til oss!
stearin Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2011 Datteren min er bare baby enda, og hun kommer ikke til å huske dette (takk gud!).
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #9 Skrevet 14. januar 2011 har ikke så mye svar til de Hi, men kontakt barnevernet! Kanskje de kan hjelpe? Ellers må jeg bare si at du har fått noen utrolig dømmende og teite svar her! For håpe det kommer litt mer voksne svar her i morra når resten av gjengen logger på!
stearin Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2011 Vil tro at om saken går til retten (om han vil ha omsorgen) så vil ikke dommerene tro meg. De trenger håndfaste bevis, noe jeg forstår men ikke har.. Dermed har jeg liten tro på at jeg ville vunnet en sak mot han. Kanskje jeg hadde hatt en sjanse om eksene hadde vitnet for meg da.. Vet ikke riktig hva barnevernet kan gjøre? Per i dag har ikke barnet samvær med faren sin, jobber med farskapstester og hun er fortsatt baby.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #11 Skrevet 14. januar 2011 Hvis han ringte deg i fylla er det ikke sikkert at han står for samme holdningen som edru. Ville sett det hele an... Kanskje han ikke engang husker å ha ringt til deg, eller han ikke kommer til å ha samvær med datteren i praksis. Virker jo som en veldig umoden type dette her... Tror ikke noen kan fratas omsorgsretten fordi de slo sine kjærester for noen år tilbake. Men hvis vi ser for oss et scenario der han har en (ung) samboer og dattera di er på helgebesøk... Da vil det anses som skadelig for barnet at det er vold i hjemmet, dvs det er ikke bra for barn å se på at faren banker dama si. Han kan selvsagt ikke tvinge deg til å ha et forhold med ham. Om noen år vil du uansett ikke være interessant for ham, siden du da vil være over 20 og han trolig bare er interessert i "lammekjøtt". Men det er ikke usannsynlig at det vil komme ubehagelige telefoner fra ham hvis du skaffer deg en samboer i framtida.
stearin Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #12 Skrevet 14. januar 2011 Jeg HATER tanken på at min datter skal dra til sin far og kanskje ikke komme like hel tilbake. For siden han har vært voldelig mot sine (yngre) ekser og skal ha hatt sex med to av sine søskenbarn (yngre disse også), hvordan kan han da ha respekt for kvinner? Og min datter.. Søskenbarna var godt under den seksuelle lavalderen, så dette er jo overgrep, uansett var de med på det eller ei. Dessuten tror jeg ikke datteren min (eller noen andre) er så spesiell for denne mannen at det endrer han. Han kommer aldri til å få ordentlig respekt for kvinner, uansett om det er søsken eller datter eller venninner. Jeg vil beskytte min datter mot vold (uansett om hun blir vitne eller utsatt for det) og incest. Jeg har selv opplevd begge deler og særlig incestdelen er jeg veldig redd for. Han er veldig umoden.. Skulle vært bak lås og slå for lenge siden siden han fyllekjører ofte.. Men det igjen er en egen sak, eller?? Det er jo uansvarlig det og.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #13 Skrevet 14. januar 2011 Ok. Men mener fortsatt det er en forskjell på å tenne på barn opp til 10 år, og tenne på de som har kommet i puberteten. Forøvrig er det ikke alle menn som er i stand til incest med sin datter. Hvis du (eller andre) melder ham for fyllekjøring og han blir tatt, vil det komme på rullebladet. Hvis han seinere blir meldt til Barnevernet og de undersøker han, vil de mest trolig ta kontakt med politiet for å sjekke om de har noe på ham (Barnevernet har nemlig anledning til det). Det vil da ta seg veldig dårlig ut for hans del om han er tatt for promillekjøring. Da beviser det at han sliter med alkohol, og at han gambler med andre menneskers liv. Tror nok dette vil gi deg plusspoeng i en eventuell rettssak om omsorgen.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #14 Skrevet 14. januar 2011 Din eneste løsning her er at om prøvene skulle vise at han er faren. Eller han skulle blitt masete om det, så må du nok begynne å planlegge flytting til en annen by. Eller til sverige for den saks skyld. Bare ett annet sted hvor han aldri kan finne deg, og du kan oppdra barnet i fred og ro, vekk fra han. Dette om gjør du, om du bryr deg om babyen din da.
stearin Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 14. januar 2011 Jeg har allerede flyttet.. Når babyen var 4 måneder flyttet vi. Av de 4 mnd hadde vi vært 2 måneder på sykehus i en annen by. Vi flyttet nesten helt over til andre kanten av landet (fra langt oppe i nord til Oslo). Grunnen til at vi flyttet var egentlig ikke han da jeg ikke visste om dette da. Ser egentlig ikke på det som noen løsning å flykte fra landet sitt pga. han, det ville ikke vært rett i mine øyne. Jeg kommer ikke bort fra alt da, han kommer til å fortsette å kjempe for omsorgen om det er det han vil, uansett hvilket land vi bor i. Jeg bryr meg om babyen min selv om vi fortsetter å bo i Norge da:P Så lenge bf ikke får omsorgen eller samvær uten tilsyn så kommer hun til å ha det bra hos meg.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #16 Skrevet 14. januar 2011 Hvordan kan denne mann bli en god far????? Kommer du til å slappe av da barnet har samvær med denne mann!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #17 Skrevet 14. januar 2011 Slapp av. Babyen din er så liten at ingen rett vil dømme delt samvær med noen far som ikke har vært inne i bildet på mndvis. Må du ta dnatest? Har du oppført far ukjent? I tilfelle lar du være å ta test, og sier at du ikke vet hvem som er far. Er testen allerede tatt og far oppgitt, sørger du for å iallefall få alt av foreldrerett/ansvar. Så kontakter du familievernkontoret og drar alene på time der for rådgivning. Der forteller du dem alt du vet, og oppgir nr til eksene hans som kan være vitner på det (hvis de godtar dte da). Så ber du dem om råd om hvordan du skal gå frem. Et så lite barn blir ikke sendt bort fra deg på noe samvær, i tilfelle blir det samvær i ditt hjem. Du kan også be familievernkontoret og evt barnevernet om at det blir samvær med tilsyn fra en representant fra dem. Ha uansett alltid noen andre til stede også, så du har vitner på hans oppførsel. Kontakt også barnevernet om det er nødvendig, de er til for barnas beste, og kan hjelpe deg der. Du skjønner at du ikke behøver flytte sammen med noen som helst om du ikke vil? Han kan ikke bestemme over deg. Truer han deg eller barnet på noen måte, kontakter du politiet. Spar på alt av sms, mail og slike ting, så du har beviser. Fortell også foreldrene dine, familien din, venner osv om ham, så du har noen i ryggen om noe skulle skje. Du er mamma nå, og barnet ditt er dte viktigste av alt, og du skylder ungen å beskytte henne mot alt vondt- også faren hennes dersom det trengs.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #18 Skrevet 14. januar 2011 Vil du virkelig ha denne mannen i livet til deg og datteren din?? En voldelig mann som i tillegg liker småjenter??? Pass på!!! Jeg hadde valgt å IKKE ha noe med han å gjøre!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå