Gå til innhold

Nå har jeg snakket med eksene hans


stearin

Anbefalte innlegg

Og begge kan bekrefte at han er voldelig. De fortalte at han liker en del yngre jenter, type 14 år når han selv er 25. I tillegg hadde han vært med to av hans egne søskenbarn som er i alderen 14 og 17.

 

Det er snakk om faren til barnet mitt.. Jeg har aldri vært i et forhold med han, og kjenner han ikke. Men etter rar oppførsel når jeg nevnte at det kan hende at min datter er datteren hans også,og at en test ville vise det helt sikkert, så føltes det litt merkelig.

 

Han ringte meg i fylla og sa at om jenta er hans så vil han være i et forhold med meg, for han ville at datteren hans skulle ha en god oppvekst. Jeg har jo ingen følelser for han, og dermed kunne jeg ikke tenkt meg å være i et forhold med han. Tror ikke datteren min taper noe med det.

Men han ble mer og mer sint når jeg sa at jeg ikke ville være i et forhold med en som jeg ikke hadde følelser for, til slutt nærmest "tvang" han meg og ba meg bekrefte at om barnet var hans så skulle jeg flytte til han..

Rar oppførsel tenkte jeg etterpå, så jeg snakket med eksene som er bekjente av meg.. Og da fikk jeg det bekreftet.

 

Æsj altså.. Hva gjør man i slike situasjoner.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytter og skriver "far ukjent" i papiret....

(så får du heller fortelle det til datteren din, men unngå at det blir en offentlig relasjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må hvertfall for all del ikke innlede noe forhold til ham!!! Både for at du ikke har følelser for han, og IKKE MINST av den grunn at andre beskriver han som voldelig! Du vil vel ikke at datteren din skal bli utsatt for noe??

 

Og når du skriver "...I tillegg hadde han vært med to av hans egne søskenbarn som er i alderen 14 og 17..." høres det egentlig seksuelt ut, og da er det jo i tilfelle snakk om incest?? (hvis det er det du mener med "har vært med"..

 

Har selv endel trøbbel med faren til min datter på 9 år, og mange ganger tenker jeg at det hadde vært mye bedre om hun ikke kjente han. Han slo meg noen ganger da han ble fortvilet i situasjoner der han følte seg maktesløs. Jeg tenker meg gru på når hun blir litt eldre og han ikke takler situasjoner han kan komme i med datteren vår... Prøver å holde henne unna han, men så lenge han har rett til samvær er det ikke lett... jeg kan jo selvfølgelig ikke fortelle henne om det heller, enkelte ting beskytter man barna sine for, enn så lenge..

 

Nei, klar deg på egenhånd tenker jeg, og ikke press på for å få noen farskapstest. Forlanger han det må du jo, men hold deg unna så langt du kan. Og blir han for påtrengende så MÅ du få hjelp til å holde han på avstand.

 

Hvis han ikke er en god mann er det ikke en du trenger i livet deres. Det finnes bøttevis med menn som er fantastiske og snille, som støtter og gir trygghet. Vent heller på en av dem som fortjener deg og den lille. Datteren din har det også best når mammaen har det godt og er lykkelig.

 

En mann blir ikke "pappa" bare fordi en test sier det. En pappa er en som gir et barn det det trenger og som barnet kan stole på. Han her høres jo ikke ut som en som du trenger å la ditt lille barn få tillit til bare for å få den ødelagt igjen..

Det at han insisterer på å gi barnet et godt liv er ikke enstydende (?) på at han faktisk kan gjøre det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to!

 

Heldigvis har jeg ingen følelser for denne mannen, og kommer aldri til å innlede et forhold til han.

 

Det er skremmende hvor mye vold som egentlig fins i hjem rundt omkring. Jeg har selv vært vitne til vold mellom mor og far gjennom hele barndommen og incest også. Det er IKKE noe jeg unner min datter eller noen andre barn i verden..

 

Kan ikke du snakke med barnevernet for å få tilsyn når din datter har samvær med sin far? Evt. uanmeldt tilsyn noen ganger hvis hun er der over noen dager. Jeg vet det skal gå an, og det ville kanskje akkurat vært det som er nødvendig hvis du ikke er helt trygg?

 

Det er ikke tatt noen dna test enda på min datter og denne mannen, og jeg har ikke kuttet kontakten med han fordi han hele tiden kontakter meg. Og jeg tenker at om jeg plutselig kutter all kontakt med han så vil han kontakte nav for dna test. For om jeg har kontakt med han kan jeg si til han at jeg har vært med noen andre i den perioden, noe jeg faktisk har. Og kanskje han da lar det fare.

Det skumle er også at en av eksene hans sa at han alltid har hatt et stort ønske om et barn, men om han hadde tenkt det skulle bli slik tror jeg ikke han ville.

Siden jeg allerede har flyttet får jeg vel bare overbevise han om at han ikke var i nærheten av den eneste for meg den tiden!:) Noe jeg ikke tror blir så vanskelig, for jeg har rykte på meg for å være litt løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...