Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Guttene er 8 og 6 år, og kommentere selv at navnene er skrevet feil. Virker som om farmor og tanter ikke synes det er så farlig. En av guttene heter K....., men de skriver C..... Andre har en d i navnet, som de bytter ut med t. Barna har helt enkle navn, og en av tantene er journalist, så det burde jo ikke være noe problem. Bare jeg som er vrien? Samboer mener det ikke er noe å ta på vei for... Er bare de to barna i familien, så ikke all verden å holde styr på
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Synes ikke dette er så nøye. Har en datter som heter Lilli og jeg bryr meg lite om at folk skriver Lilly. Det finnes grenser for hva jeg henger meg opp i..
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Greit om fremmede gjør det, men dette er jo nærmeste familie. Må legge til at de bryr seg svært lite om barna ellers også. Om min søster alltid skrev navnene feil, ville jeg begynt å lure...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Tenker det ikke er så nøye når det er snakk om gamle folk eller folk som ikke har så mye å gjøre med barna, det har skjedd med min selv. Men om guttene nå er i skolealder og oppegående mennesker som har mye med dem å gjøre skriver feil hele tida, så hadde jeg blitt litt lei av det.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Synes det er respektløst å ikke klare å skirve navnene riktig! Kan såklart skje med mennesker man ikke kjenner godt, men farmor og tanter må klare dette! Jeg hadde sagt ifra...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 Det finnes grenser for hva du henger deg opp i? Så navnet til barnet ditt er ikke så viktig?? Snodig...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 At noen er journalist er ingen garanti for bra rettskriving. Det ser man ofte i disse nett-artiklene, som tydeligvis legges rett ut på nettet og så overlater de til oss som leser å sende inn korrigeringer.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Spiller forsåvidt ingen rolle hva man syns som mor til barna, men så lenge de er så store og reagerer selv så syns jeg det er det minste man kan gjøre som nær pårørende, å lære seg navnene riktig! Vitner om familie som har distansert seg mener jeg og det kan jeg godt forstå er sårende.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #9 Skrevet 14. januar 2011 tanta mi skriver fortsatt ikke mitt navn riktig. Jeg begynner med c og min søster med k, det har hun alltid bytta på. Jeg sluttet å bry meg som liten.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #11 Skrevet 14. januar 2011 Min mormor har skrevet mitt navn feil i 29 år nå, selv om jeg har påpekt feilen... Tror enkelte bare har veldig tungt for det.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #12 Skrevet 14. januar 2011 Hvis det er navn som som er veldig vanlig å skrive med C feks, så er det fort gjortog skrive K.. Har selv et navn som kan skrives på slutten med t eller th... Navnet mitt er sjelden som skriver bare med t , så de fleste skriver med h. tar ikke helt av for det. Har 2 venninner som heter Elisabet eller Elisabeth hehehe. Husker aldri hvem av de som skriver hva pga sjelden jeg skriver navnet dems... kan du ikke si det til dem at det sårer deg at de skriver navnet feil pga ungne blir jo forvirret?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #13 Skrevet 14. januar 2011 Min farmor skrev navnet mitt feilt i alle år. Navnet mitt er et vanlig navn med vanlig skrivemåte. Sa det et par ganger da jeg var liten, men jeg var ikke lei meg eller skuffet over at det ble feil. For meg var jo farmor en gammel dame (selv om hun egentlig ikke var så veldig gammel når jeg var liten) og jeg slo meg til ro med at det var slik gamle damer gjorde og at navnet sikkert ble skrevet slik som hun gjorde det av noen da hun var ung. Andre eldre skrev det også feil og nå gjør svigerforeldrene mine skriver det også
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #14 Skrevet 14. januar 2011 De som svarer her kommer jo med eksempler på at det er én person i familien deres so bestandig skriver feil, men skjønner virkelig at det er frustrerende for HI når det faktisk er snakk om en del mennesker. HI: Du får gi dem i gave bilder av ungene med navna skrevet riktig under.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #15 Skrevet 14. januar 2011 Syns det virkere som om de prøver å "protestere", og skriver derfor navnene sånn de vil de skal staves. Patetisk dersom de gjør det konsekvent! Når det er sagt så skal det nevnes at jeg skrev navnet til barnet mitt feil i dag tidlig, hehe.. Jeg skrev K i steden for C på matboksen hans... fort gjort!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #16 Skrevet 14. januar 2011 Skjønner at du blir irritert, selv om det er en bagatell. Mine barn har mitt etternavn og fars etternavn som mellomnavn. Svigerfamilien bruker konsekvent bare hans navn når de sender noe til barna i posten. Selv om de et par ganger har fått pakker i retur påstempla "adressat ukjent" greier de ikke å få inn at barna heter det samme som meg. Eller kanskje de ikke vil? Jeg blir irritert, jeg...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #17 Skrevet 14. januar 2011 enin gmed hi jeg.. er litt sårt. farmor til gutten min kjøpte gullarmbånd der hun har gravert i navnet hans heeelt feil. er 3 bokstaver som er riktig .. må innrømme at jeg er så smålig at det ikk ehar blitt brukt.... hun skriver også navnet til datteren vår feil.,..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #18 Skrevet 14. januar 2011 Tja, min jente har et navn som begynner på C, mens begge oldemødrene skriver det med K. Driter egentlig i det.. Det som jeg synes var litt verre var når min mor skrev bursdagsannonse til jenta min for et år siden og tok med begge etternavnene til meg og bf ( Hun har kun samboers etternavn) trodde hun var klar over dette etter et år.. Men gadd ikke bry meg så mye mer om det
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #19 Skrevet 14. januar 2011 Utrolig at familie ikke klarer å skrive riktig! Sønnen min heter Aksel og jeg opplever stadig at folk skriver Axel. Det blåser jeg i når det er folk som ikke er så nære, men hadde familien skrevet det slik skulle vi nok påpekt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå