Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Og når mener dere at de er store nok for det? 8med tanke på at de tar hendene i munnen og sånn)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 ja, spriter innimellom. F eks på kjøpesenteret. Hun er snart 3. Barnehagen spriter når de ikke har vann (har skjedd noen ganger at vannet til kommunen har blitt stengt pga lekkasjer ved barnehagen), så da spriter de ned til 1 år (er ikke mindre barn der). Er ikke akkurat farlige mengder sprit det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Jeg har aldri gjort det her hjemme i Norge, men har gjerne med Antibac servietter når vi reiser til utlandet. Greit å ha når man er ute på reisefot og skal spise litt ymse steder;)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Berre når vatn ikkje er tilgjengeleg, eller ved oppkast/diare.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Det er nå delte meninger om det også. Sprit dreper alle bakterier, ikke bare de slemme. Og når man dreper de bakteriene som finnes på menneskekroppen og som faktisk har en jobb å gjøre, da øker man sjansene for å bli syk. Vanlig håndhygiene skal rekke i massevis. Det var det sist jeg leste om saken, men enhver lege er jo sin egen øy så hva skal man tro?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Jeg velger selvsagt håndvask med såpe og vann når det er mulig. Men jeg har brukt håndsprit på jenta mi når jeg synes det har vært nødvendig helt siden hun var baby, f.eks på utenlandsreise når hun hadde krabbet på gulvet og det ikke var vann og såpe i nærheten. Bedre med en spritserviett på fingrene enn en infeksjon i sørøstasia liksom.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Nei, spriter ikke hendene til barna. Det spørs vell helt an på situasjonen om en bør sprite eller ikke. Feks er man i ett land uten tilgang på vann og såpe, er spriting bedre en ingenting. Dessuten om en spriter barnas hender en sjelden gang er det nok ikke farlig, tror nok sykehus hadde nektet små barn å besøke pasienter der spriting er påbudt (ved feks isolasjon) om det var veldig skadelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå