Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Jeg har proteiner i urinen, vann i kroppen, og myye magesmerter...Er dette tegn på svangerskapsforgiftning,eller kan jeg ta det helt med ro ? Blir litt nervøs,og føler meg litt "oversett" av jordmor....
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Hvor langt er du på vei? Har du hodepine? synsforstyrrelser?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 er 24+1. Har mye vondt nederst, men har hatt det lenge..i det siste har jeg begynt å få smerter ganske langt opp, rett under ribbeina. Ikke synsforstyrrelser utover det vanlige, er alltid veldig lyssky. Har hatt en del hodepine de siste 2 dagene...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Hodepine og vondt under ribbeina er ikke bra.. Og siden du har protein i urin også, hadde jeg tatt en telefon til føden! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Jeg var på føden for litt over en uke siden, pga magesmerter, så tok ul og sånn, og legen reagarte ikke på at jeg hadde proteiner i blodet....jeg tenkte ikke over det da, men har tenkt litt på det i ettertid. hun målte heller ikke blodtrykket mitt... Jeg føler meg så utrolig dum hvis jeg skal ringe inn å liksom "tvile" på dems ekspertise....
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Kjenner du mindre liv i magen enn før? ta turen til føden og be om ultralyd for å sjekke veksten på barnet,måle blodtrykk og avgi ny urinprøve. har du sv.forgiftning kan det gå fort. Ikke gi deg om du mener noe er galt. Jeg ble avvist gang på gang som hysterisk førstegangs,men 7 uker etter jeg første gang sa det var noe galt ble jeg mor i uke 27 pga HELLP. Hadde jeg gitt meg på å dra hjem siste gang de ville sende meg hjem så hadde jeg ikke hatt barnet mitt nå,og ikke sikkert jeg hadde overlevd heller. Så magefølelsen din må du lytte til. Skriver ikke dette for å skremme deg,men for at du ikke skal havne i den situasjonen jeg var i.
LinnisR83 Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Hvor mye proteiner har du i urinen? Og vet du om det er fra urin-stix (de er mest pålitelige) ? Da jeg hadde svg.forg. hadde jeg +4 proteiner, blodtrykk på 190/135, ødemer på 3-4 og jeg kjente at noe var galt. Hadde en slags uro i kroppen. Skjelven og uggen. Er du usikker, burde du få sjekket det omgående. Men husk at hodepine og magevondt kan man ha fordi om man ikke har preeklampsi Lykke til
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 Men du kan jo bare ringe og si at du er bekymra fordi du har proteiner, magesmerter under ribbein, hodepine og sånt da! Spørre om de bare kan sjekke blodtrykk kanskje? Det er jo jobben deres! Syns det var rart de ikke sjekka blodtrykk sist uke når du har protein i urinen! Men husker selv at jeg nølte med å ringe føden når det var noe som plaga meg... Men de sa selv at jeg bare måtte ringe, ikke være redd for å "mase"!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #10 Skrevet 13. januar 2011 22:17, så bra det gikk som det gjorde tross alt! Jeg kjenner ikke mindre liv, er stort sett full rulle hele dagen. Tusen takk for svar, jeg kommer nok til å ta en tlf.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #12 Skrevet 13. januar 2011 Jeg vet faktisk ikke hvor mye proteiner det er snakk om, for jeg hadde ikke med helsekortet den dagen. Og ikke sa hun hvor mye det var heller, bare at det var proteiner i urinen.. Men jeg har ikke så mye ødem som du hadde hvert fall, er ikke såå hoven. Tusen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå