Gå til innhold

Huff klør på hele kroppen og maur i bena, spesielt om kvelden!!!!


chic

Anbefalte innlegg

Jeg klør på hele kroppen og har maur i bena. Og dette kommer spesielt om kvelden. Det er nok fordi jeg er sliten og trøtt. Jeg klarer nesten ikke sitte stille, så ille er det! Om jeg går og legger meg så gir det seg. Men noen ganger så våkner jeg på natta og hvis jeg blir liggende våken så begynner det å krible i kroppen. Da er det bare å stå opp å bevege seg. Ubehagelig!!! Noen som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp er ganske urolig i hele kroppen på kvelden. Men om jeg bare sovner så er det greit. Men på det verste har jeg ligget noen timer i sengen, men men verre ting har skjedd så får bare " kose" oss med dette. hehe det går over det går over;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis du klør besatt på kveldene/natten kan det være svangerskapskløe du har. Det er ikke mange som vet hvor farlig det kan være for mor og barn. Vil ikke skremme, men kan være lurt å ta blodprøver hos lege for å avkrefte den farlige sorten av svangerskapskløen.

Det som skjer er at leveren påvirkes av de høye hormonnivåene i svangerskapet. Dette fører til at mengden gallesyrer i blodet øker og gir kløe hos moren. Det kan i verste fall føre til for tidlig fødsel eller fosterdød. ( Det er spesielt helt på slutten av svangerskapet at dette er farlig).

 

Jeg har hatt dette i tidligere svangerskap og fått det tilbake nå, måtte begynne på medisin denne gangen. De ville sette i gang fødselen i uke 34. Men siden medisinene funker slipper jeg det, og jeg blir satt igang 2 uker før termin som sikkerhet for at ingenting skal skje med babyen.

 

Det skader iallefall ikke å ta noen blodprøver for å være sikker. Mange leger vet ikke hvor farlig det kan være, så stå på selv... det måtte jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...