♥lykkelig♥ Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Lurer på en ting.. er det vanlig at man har en ganske "lik" fødsel som sin mor, eller er dette bare tull? Lurer sånn, siden min mor hadde 3 VELDIG raske fødsler, og hennes mor det samme. det gikk på - pluss/minus 3 timer fra vannet gikk/ hun merket riene, alle 3 gangene. Takk til dere som vil svare
theres 1986 ♂ ♀ ♂ + ♀ Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 nei ikke i mitt tilfelle ihvertfall, jeg har hatt mye lettere og raskere fødsler en min mor...=)
AlmaN Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Det er nok litt tull, men det spørs hvor lik du mora di? Du bør vel også sammenligne med flere kvinner i slekta di. Hvis trenden er raske fødsler så er det jo noe du kan tro skal gjelde for deg også. Ut fra det du skriver bør du nok foreberede deg på at det kan gå raskt. Ikke vente for lenge med å ringe føden om du merker tegn til fødsel, ha en god plan for hvordan du kommer dit raskt osv. Likevel er det nok lurt å innstille seg på at det kan ta mange timer, som en gjennomsnittlig fødsel f.eks. Så får heller rask og forhåpentlig grei fødsel komme som en bonus. Kan hende mannens gener spiller inn også?
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Jeg er veldig lik min mor fra før, både kroppsform og oppførsel Svangerskapet med førstemann var også veldig likt, og det samme gjaldt fødselen. Raskt og greit, ett par dager før termin og kun lystgass. Barseltiden og amminga var også likt som min mor. Denne gangen er alt like likt foreløpig, så jeg håper det stemmer. Da kan jeg vente meg nok en grei fødsel ca rundt termin. Nå er min mor også lik både sine søstre og min mormor igjen, så dette går igjen i hele familien min. Mange fine fødsler har gitt mange jenter! Og jammen venter jeg jente nr 2 selv
Lillespiren<3 Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Jeg skjønner ikke hvordan man kan ha lik fødsel som sin mor når alle fødsler er så ulike. Min mor hadde 3 ulike fødsler. så kanskje min blir lik en av dem. Ellers så tror jeg ting kan være likt på enkelte punkt=)
Dessa ღENDELIGღ Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Min mor har hatt 6 raske og enkle fødsler.. Min første varte i 24 timer og gutten måtte til slutt bli dratt ut. Så det stemmer ikke her!! Spennende å se nå med Nr 2
*En rosa og en blå* Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Vanskelig å si, for i familien min har damene forholdsvis raske fødsler. Hverken mamma eller noen av bestemødrene mine har noen gang hatt fødsler som har vart mer enn 6 timer. (Og de har 10 fødsler mellom seg) Min første fødsel gikk ganske raskt, 6 timer fra vannet gikk og ca 3 timer fra første merkbare rie, men om jeg slekter på mamma eller på mormor eller farmor er vanskelig å si. Kroppsformen min ligner mest mormors. Forhør deg med bestemødrene dine også, du, så kanskje du kan begynne å sammenligne. :-)
AO3 Skrevet 14. januar 2011 #9 Skrevet 14. januar 2011 Vet du - det der ville jeg tatt med en stor klype salt. På overflaten hadde min mor og jeg like førstegangsfødsler i starten - med vannavgang uten rier, og påfølgende igangsetting. Men så ble forskjellene store - min mor har født tre barn ukomplisert, hvorav det siste veide 4,5kg. Jeg har for smalt bekken til å føde vaginalt overhode, og endte opp med hastesnitt. INGEN i min familie har hatt samme problem, så godt som alle fødsler i min utvidede storfamilie (hvor mor tilhører min slekt, og her snakker vi om mange fødsler!) har hatt normale fødsler, og jeg er den eneste som har tatt ks.
mastermind Skrevet 14. januar 2011 #10 Skrevet 14. januar 2011 Jeg og mamma er ganske like på mange måter. Har bare født en gang, men min og hennes første (meg) var ganske lik. Ca 12 timer, ok fødsel, samme vekt og lengde, samme tid på døgnet ++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå