Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Våkner hele natten av skikkelige kramper i leggen som får meg til å krøke meg sammen. Til vanlig når jeg får slike kramper, kan man bytte side eller skifte stilling som får beina til å slappe av og krampen forsvinner, men nå som jeg er gravid, hjelper det ikke uansett hva slags stilling jeg legger meg i, og det gjør så vondt! Tar ca 5-10 minutter før det går helt over, også blir jeg støl i flere dager etterpå. Hva kan jeg gjøre for å ikke få disse krampene? De er seriøst så vonde at jeg heller ville levd uten bein! Gruer meg til å legge meg hver kveld
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Ulltråder rundt anklene, virket både på meg og venninnen min. Høres rart ut, men er jo helt ufarlig å prøve. Må være 100% ull.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Er det sant? Hvorfor funker det? Tuller ikke med meg nå eller? Jeg prøver det gjerne jeg, for jeg er desperaaaaat! Rundt hver ankel, eller begge to? Eller bare det beinet som er verst kanskje? Hva slags ulltråd? Som i garn liksom?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Neida, jeg tuller ikke Hadde hørt om dette kjerringrådet for mange år siden, og var som deg ganske desperat. Gikk i en garnbutikk og forklarte hva jeg trengte garn til, de sa de var flere gravide innom og spurte om det samme. Fikk et nøste i en kjedelig grå farge. Fingerheklet to lengder og tok dem i bruk, etterhver som magen ble veldig stor (tvillinger) var det mannens faste jobb og knytte disse på om kvelden. Da min venninne som også var gravid fortalte om kramper, heklet jeg to stygge grå til henne også. Etter noen dager sa hun at det var den beste gaven noen hadde gitt henne. Ler. Virket ihvertfall på oss, så er jo verdt et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Hahaha. Så kult. Nå gleder jeg meg til å se om det fungerer! Rett på strikkebutikken i morgen, gitt! Takker på forhånd, og håper det funker like bra på meg
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Hverdagskosten min består av bananer og epler, så det er nok ikke noe vitaminmangel eller noe sånt
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 Hvis du først får krampe skal det visst hjelpe å slå der du har krampe. Høres rart ut, men farmoren min hadde fått beskjed om dette av en fysioterapeut(eller noe). Har ikke prøvd det selv siden jeg ikke har hatt krampe etter at vi snakket om det, men tror det hadde fungert for henne Du må slå relativt hardt da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå