Gå til innhold

Hvor mange ganger kan jeg varme opp middagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke mat som blir varmet opp i microen, så jeg varmer opp middagen på komfyren. Hvor mange dager kan den varmest opp før den blir "ødelagt"? Lagde middagen for 2 dager siden, varmet den opp i går. (Fiskekaker i brun saus)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kaster rester som har vært varmet opp 1 gang. For å unngå for mye svinn, deler jeg heller opp maten i en mindre kjele og varmer opp i denne. På den måten blir det som blir spist, bare varmet opp 1 gang.

Skrevet

Regelen er vel at maten kun skal varmes opp en gang.

Skrevet

Æsj, da får jeg vel bare kaste restene da... Har et spørsmål til:

Kjøpte en ny pakke med fiskekaker i går. Var meningen og dele opp pakken i mindre pakker før jeg slengte de i fryseren. Selvsagt glemte jeg dette... Men de tåler vel ikke å bli tint, for så å bli fryst igjen? Ja jeg er surrete... Og veldig glad i fiskekaker :o)

-HI

Skrevet

Nei, ikke re-frys dem. Jeg pleier bare å ta en stor kniv og brekke kakene fra hverandre i frossen tilstand - det går helt fint. Fiskekaker er godt!

Skrevet

Dersom du har kjølt ned middagen raskt og har oppbevart den kaldt, kan den varmes opp en gang. Men det har uansett vokst bakterier, og du kan få luft i magen etc.

Skrevet

Tint mat skal ikke fryses igjen, men om det stekes/ kokes så kan du fryse det igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...