MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Hvordan i alle dager bruker man alle disse delene...?? Hvis man feks har en modell fra Krups som har både trakter og espressodel - hvordan lager man seg en cappuccino?? Hva slags kaffe bruker man oppi? Hvis maskinen ikke kverner bønner, men man må bruke sånn liten kopp som man klemmer det ned og fester denne saken oppunder, (herregud for en forklaring, jeg er overhodet ingen barista....) hva skal/bør/kan man ha oppi? Ikke vanlig pulverkaffe, vel?? Og hvordan er forholdet til melk når man skal lage de forskjellige sortene? Caffe latte, cappuccino osv.. Jeg har fått en sånn type maskin, UTEN bruksanvisning. Og finner ingen på nett heller. Og jeg er seriøst helt grønn - men har sååååå lyst på cappuccino.. Hva gjør jeg? Håper virkelig noen av dere kan ta dere tid til å forklare meg dette med t-skje, for jeg er helt på bærtur.. Står bare å klør meg i hodet her...
allabarna Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 http://www.netonnet.no/art/hjem_og_hus/kaffe-og-espresso/espressomaskin/halvautomatisk/krups-espresseriacombixp224010/143242.4743/ Er det denne du har?
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2011 Nei, jeg har fått en som heter Bravezza, men den er veldig lik linken du la ved. Samme opplegg - både vanlig trakter og espresso. Men jeg har aldri vært borti dette før, og aner ikke hvordan jeg skal gå frem. Hadde jeg bare hatt en bruksanvisning.. Men jeg har skjønt at jeg bør kjøpe espressokaffe aller først....? Jaja, får prøve meg frem litt Og får jeg det ikke til, så fikk jeg jo denne helt gratis..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå