Gå til innhold

Dere som til stadighet bruker uttrykket "hjelpes"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvor i Norge kommer dere fra? Jeg er fra Bergen, og har aldri hørt dette brukt. Men jeg ser det jo hele tiden her. Synes av en eller annen grunn det er et vanvittig irriterende uttrykk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fra øatlandet. Jeg kommer fra nordnorge og ingen der sier "hjelpes". Hvis det er skikkelig ille, sier de "hjelpes meg" på østlandet. Tror ikke trøndere eller noen fra vestlandet bruker denne omskrivningen av hjelpe meg - er litt mer usikker ift sørlendinger.

Skrevet

Hær i Fredrikstad sier vi "å hjælpes" - men jæ hørærnte mange som brukære ;o)

Skrevet

Hahaha,jeg sier "å hjelpes",og jeg er som skrevet over her fra østlandet,nærmere bestemt Vestfold:) ;)

Skrevet

Jeg er også fra vestfold og ville aldri tatt de ordene i min munn. Uff. Det er ikke noen jeg kjenner som sier det heller.

Det er noe med uttrykket som er litt fordømmende. Liker ikke det.

Skrevet

jeg bruker hjelpes, å hjelpe me, hærrelifreden, kjære tid, du verden og mange flere. Jeg er fra innlandet på sørlandet.

Skrevet

Ja, men dere får jo ikke lov til å banne skikkelig, så helt forståelig at dere finner på sånne tøyseuttrykk når dere trenger noe ekstra i språket, he he ;-) Kjent sak at sørlendinger bare driver med liksom-banning og ikke engang vil vedkjenne at det er det det er. Jeg har en tante som sier "farken" og ikke vil innrømme at det er banning, knis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...