Gå til innhold

kan jeg ha en depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sliten og "giddalaus" for tida. Synes det er et styr å komme seg ut å se folk. Føler ikke så mye glede i hverdagen, men heller ikke sånn at jeg gråter hele tida. Føler meg veldi lei av å bare sitte her, men synes allikevel det er så altfor vanskelig å gjøre noe med situasjonen.

Jeg skjønner jo selv at jeg ikke er i en dyp depresjon, men føler meg sånn smådeppa hele tiden liksom :(

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Har prøvd lenge på egenhånd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tilleg er søvnen helt i surr, sovner seint og sover så lenge jeg kan. Er i en "døs" hele dagen og kvikner litt til på kvelden. Når det er natta igjen så får jeg ikke sove...

hi

Skrevet

Jeg har det likt som deg, nesten iallefall..

Jeg er ofte sliten, orker ikke besøke venner, og hvis jeg gjør det så føler jeg ingen glede..

Har 2 små barn, og fungerer greit som mamma til dem, men heldigvis har de en flink pappa for jeg er ofte sliten og kan plutselig sove midt på dagen..orker ikke være oppe liksom...

Har ikke så mye råd..prate med legen din kanskje?

Jobber du mye?

Skrevet

jeg jobber ikke. Går hjemme med minste på 16 mnd. Har to barn til på 4 og 6. Jeg er mye aleine med dem pga mannens jobb (han jobber ekstremt mye)

Jeg jobber ikke da det ikke vil lønne seg økonomisk for oss...

Har du prata med din lege? Hva sier han?

hi

Skrevet

Send meg ei privat melding om du vil, jeg har endel erfaring med emnet :)

Skrevet

Det kan nok være en mild depresjon. Det beste rådet er å begynne å trene fast, spise regelmessig, sove til normale tider, passe på å få frisk luft og sollys hver dag. Det høres uoverkommelig ut om du lider av depresjon, men det gjør underverker! Med mindre det er en grunn til at du er deprimert, vanskelig barndom, seksuelle overgrep ol. Da ville jeg nok kontaktet lege for å få komme til psykolog, i tillegg til å presse meg til tingene over.

Skrevet

Hmm.. må jeg legge deg til som venn for å sende PM?

Fant ikke helt ut hvordan man gjorde det...

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...