Gå til innhold

Greit, influensavaksine fungerer ikke helt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit, influensavaksinen fungerer ikke helt, de som er vaksinerte blir syke de også.

Men det jeg lurer på er, de som er vaksinerte, og blir syke, får de et mildere sykdomsforløp, eller det samme som de som ikke er vaksinert?

Dette er ikke ment som en krangletråd om å ta, eller ikke ta vaksinen.

Jeg har full respekt for de som velger å ta den.

Jeg har full respekt for de som ikke velger å ta den.

Jeg respekterer den enkeltes valg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å ha hørt at flere av de som er innlagt er vaksinert.

Og å bli innlagt kan vel neppe kalles et mildere sykdomsforløp.

Skrevet

Jeg tror den virker på lik linje som alle andre vaksiner. Om du spør en vaksineskeptikker så vil han også si at ingen av de andre vaksinene virker. Dette har jeg liten tro på. Om så hadde vært tilfelle hvorfor er alle sykdommer som vi vaksinerer mot da borte, men ikke feks. vannkopper som vi ikke vaksinerer mot.

Skrevet

jeg har lest at de som har vært innlagt ikke har vaksinert seg. Men du kan jo få influensa selv om du har blitt vaksinert mot svineinfluensa, og motsatt.

Skrevet

Sist uke var det 30% av de innlagte som hadde vaksinert seg mot svineinfluensa ifjor. Det har mutert, men ikke i så stor grad. Det er et nytt virus, og da hjelper ikke vaksinen fra ifjor.

Men, årets influensavaksine inneholder også vaksine mot svineinfluensa, men om det er mot den nye vet jeg ikke

Skrevet

Det siste jeg har hørt er at ca 20% av de som er syke i år vaksinerte seg i fjor,men de har milde sykdomsforløp og er ikke innlagt.grunnen til at de vaksinerte blir syke,er at vaksinen ikke har så lang virkning som man først trodde.derfor anbefales alle i risikogruppene å vaksinert seg igjen.flere av de som er innlagt nå er ikke i noen risikogruppe,men de er heller ikke vaksinert,hverken i fjor eller i år. Hos oss er alle vaksinert i år,selv om ingen er i noen risikogruppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...