Gå til innhold

Hvordan fungerer lærerutdanningen??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Føler at jeg egentlig nå har veldig lyst til å begi meg utpå dette.

Er utdannet i helsevesenet fra tidligere, 1 år på helse og sosial, 2 årig hj.pl og næringsakademiet som med. sek.

Har jeg for det første muligheten til å komme inn??

Hvordan fungerer Er det mye obligatorisk fremmøte, eller studerer man litt på egenhånd også?? Hvor mye må/burde man være på skolen?

 

Håper noen kan svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha generell studiekompetanse, kravene til dette finner du på samordnaopptak.no Ut fra hva du skriver tviler jeg på du har det fra før.

 

På den lærerutdanningene jeg kjenner litt til er det forholdsvis mye obligatorisk undervisning, men selvsagt også egenstudier. Jeg mener det også er mulig å ta lærerutdanningen desentralisert/på deltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel også hvilken lærerutdanning du velger. Det er også en integrert lærerutdanning på universitetet. Da får du en mer fagspesifikk utdanning. På 5år kan du bli lektor og på 4år adjunkt. Fagene bestemmer du selv og de ulike fagene har ulike krav. Det er stort sett pedagogikk og didaktikk som er obligatorisk, samt praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at yrkeserfaring, alderspoeng etc teller og at de har samordna opptak til de over 25 eller noe i den duren. Stemmer dette..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo f.eks. utdanne deg til yrkesfaglærer i helsefag,og jobbe på f.eks videregående skole med helse- og sosialfaglig linje. Utdanningen jeg går på er et 2 årig deltidsstudie, samlingsbasert, slik at jeg jobber ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

www.hit.no

 

Grunnskolelærer 1-7. klasse. nett og samlingsbasert. 3 obligatoriske samlinger i året, pluss 5 uker praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...