Gå til innhold

Høyt SF mål i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er tredjegangs gravid og i uke 26. Ser på SF-målet at jeg ligger over alle de tre strekene. Med de to andre har jeg ligget på den streken i midten :o Oh my God! Kjenner jeg blir litt svett nå altså!!! Tenk om jeg får en gigababy :/

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lå over det grønne feltet sist, og fødte på termin en gutt som var 3400g, så det trenger ikke ha noe sammenheng mellom høye SF mål og str på baby.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor det grønne feltet er jeg for mitt svangerskapspapir er bare en svart-hvitt kopi. Men lå du over alle de tre strekene? :)

Skrevet

Jadda, jeg er ca 16+5 idag og har et symfysemål på hele 19 cm!! Det tilsvarer uke21 om man ligger på streken.... :o

Skrevet

Med førstemann lå jeg på oversiden av hele firkanten fra uke 29, i uke 36 kom et knøtt på 2,4 kg.

Med de andre har jeg hatt gjennomsnittlig sfmål, dem er født i uke 34-40 og veid fra 2,9 til 4 kg.

Skrevet

Mitt lå på 26cm i uke 24

Skrevet

Jeg er 24 fullgåtte uker i mårra, og målte SF-mål først nå. Da lå jeg over streken, men innenfor det grønne.

Skrevet

jeg har lagt over det grønne hele veien, utenom første målet..

gjorde forsåvidt det sist jeg var gravid og når siste måling sprengte skjemaet fikk jeg litt noia..babyen kom ut og var rett under 4 kg, men helt uproblematisk fødsel så trenger ikke få panikk.. =)

Skrevet

SF målet mitt har ligget høyere for hvert svangerskap. Med fjerdemann sank det plutselig da magen sank. Snuppa kom 13 dager før termin....2900g og 47 cm.

Nå sist lå jeg utenfor den øverste streken hele veien. Snuppa var 3555g og 48 cm. Bar henne høyt og mye fostervann.

Skrevet

Lå over det grønne feltet hele veien, gutt på 3832 gram. Ingen gigababy med andre ord.

Gjest lillemamsi
Skrevet

Jeg har ligget LANGT over med begge barna mine.

Selv er jeg en liten pingle på 160cm og 50kg, ut kom det barn på 4kg og 4,2 kg....

Går bra det :)

Jeg skulle ha hjemmefødsel med nr 2, men størrelsen på gutten var en av to grunner til at det ble sykehusfødsel på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...