Gå til innhold

Bilspørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et bilspørsmål, og det er helt sikkert et dumt spørsmål, men (bil)sjefen selv er på jobbreise, og en smule lei av kona som ringer og maser om alt som ikke fungerer på bilen! ;-)

Saken er at jeg har en gammel konebil(Mitsubishi 98-modell) som ikke alltid liker å gjøre som den burde. (jeg òg bilen har faktisk visse likhetstrekk..) Den tuller endel når det er vått i været, er vanskelig å starte og slukner gjerne et par ganger før den virker fint når jeg skal begynne å kjøre. For en uke siden stoppet den helt, etter at jeg kjørte gjennom en vanndam. Etter en halvtimes "pause" gikk den som en klokke igjen.

Nå i dag har det vert tungt å gi gass når jeg har kjørt. Bilen ville ikke opp i mer enn 50 km/t før gasspedalen gav motstand og turtallet ble høyt. (litt på samme måten som når jeg kjører i oppoverbakke, men dette skjedde både på flatt føre og i slakk nedoverbakke) Dette har vært litt på og av mens jeg har kjørt, noen ganger har den fungert normalt.

Gubben har sagt han skal få en kamerat(bilmekaniker) til å se på det når han kommer hjem. Kameraten bor i en nabokommune, så jeg har ikke sjans til å få han til å se på det før gubben kommer hjem. Bilen må brukest før det, men jeg lurer på om det er forsvarlig av meg å kjøre? (noe jeg må vurdere selv og som selvsagt er umulig for dere å svare på, men jeg prøver uansett!) Hadde du kjørt med en bil som oppførte seg slik? Og er det noen som vet omtrent hva det koster å kjøre til næreste bensinstasjon og få dem til å sjekke hva som er galt(iallefall at bilen er forsvarlig å kjøre med)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her klarer de ikke å skifte lyspærer på bensinst engang, tror neppe de kan hjelpe deg.

Hadde en Golf som også stoppet etter en vanndam, den var veldig åpen under og fikk da vann inn i motorrommet.

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men her svinger gradene mellom -11 og + 4, enkelte biler får da kondens på tanken hvis det er lite bensin på den.

Jeg hadde kjørt hadde jeg vært uten barn i bilen, men ikke med barn blir for mye styr om den stopper.

Skrevet

På bensinstasjonen her er de flinke å skifte lyspærer, og mine ryker hele tiden for tida, så de får trent seg.. (kaaanskje på tide å lære seg å skifte selv? ;-)) Men de har verksted i sammenheng med bensinstasjonen, så de kan nok hjelpe meg. Var mest prisen jeg anket på, siden mannen kan få det mye billigere hos kompisen..

Omtrent samme temperatur her, har kjørt på med kondensfjerner den siste måneden - men det virker liksom bare av og til.. Får kjøpe litt mer og fylle på, og satse på at det hjelper litt!

Kjører oftest uten barn, så det er ikke noe problem - men som hysterisk kvinnfolk er jeg jo litt redd for at bilen skal eksplodere! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...