M@mm@ til gutt og jente Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Noen som har prøvd noen behandling som virker.Har hatt migrene i mange år oog kjenner at det tar på kroppen når det kommer.Med to små er det ikke så lett.Begynner å bli litt desperat for hjelp nå.Noen som kan anbefale noe.Har prøvd sonetarapi, akupunktur, Imigran, Anervan, Zomig og andre medisiner,m en de har ikke hjulpet noe.Noen????
Reflexia Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 prøvd refleksolog? og maxalt rapid smeltetabletter?
lille sprelle Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 jeg har hatt migrene hele livet. Det som virkelig har funket på meg er maxalt smeltetabletter.
* 5 om dagen * Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 jeg vet om ei på jobb, som har hatt kraftig migrene i mange år, og begynte hos en kiropraktor, og siden den første timen har ho ikke hatt noen annfall. går jevnlig, ca 1 gang pr mnd nå til han. ho hadde en periode før jul,som ho trodde ville gi veldig migrene, men det stoppet opp,hadde da tatt en time hos kiroprakotren rett før jul...så dette har jeg tro på, og ikke alskens tabl.....
Stellaborealis Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 For meg hjelper trening og sunt kosthold. Har gått ned fra 3 anfall i uka til 1 i mnd ved å trene 3-4 ganger i uka. Tar imigran nesespray når det står på som værst.
Kamomille Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Jeg bruker relpax ved anfall og blodtrykkstabletter som forebyggende. Trener jevnlig (VIKTIG), nok søvn, sunt kosthold, lite vin og forsøker å stresse lite (veldig lett.....) har jevnlige behandlinger hos naprapat. DYRT ja, men hjelper!
___ Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Sansynligvis har jeg bare hatt flaks, men jeg var plaget med en form for migrene, heldig vis ikke av de værste men ille nok for meg, i mange år. Vi merket at den var nesten borte mens jeg var gravid men kom tilbake etter fødsel. Etter siste graviditet satte jeg inn hormonspiral. Det hjalp med en gang. Nå, noen år senere, har jeg nesten aldri annfall lengre. Jeg kan ikke garantere at det var spiralen som gjorde utslaget. Det er også mulig jeg nærmer meg en tidlig overgangsalder, men det er en nytelse å ha blitt kvitt. Det er så mye mer jeg kan gjøre nå.
Gammelamazon Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Jeg har MYE migrene, og det har ikke akkurat hjulpet med en hektisk småbarnstilværelse, nei;-) Har du prøvd forebyggende medisiner? Jeg har hatt god effekt av immigran, men problemet har vært at migrenen ofte kommer tilbake dagen etterpå (får sikkert migrene av tablettene...), og har derfor nettop begynt på Atacand (?). Litt tidlig å felle noen dom, men det ser lovende ut!
Gammelamazon Skrevet 14. januar 2011 #9 Skrevet 14. januar 2011 Ja, naprapat var bra - og ganske dyrt... Gikk endel til naprapat da jeg var gravid. Synd ikke sånt dekkes...
Kamomille Skrevet 14. januar 2011 #10 Skrevet 14. januar 2011 Hos endel hjelper det faktisk å ta bort alt av hormonpreparater
my 123 Skrevet 14. januar 2011 #11 Skrevet 14. januar 2011 hei!kjenner meg veldig igjen i din situasjon,etter mange år med prøv og feil ,fant jeg i sommer en behandlig som har gjort hverdagen min lettere og det var rett og slett full klassisk massasje som hjalp meg,han jobber med hele kroppen og får åpnet punkter som gir kroppen tilbake blod sirkulasjonen,som igjen gjør at det vonde hode får blod ,og det er jo det som stopper hos oss.før dette hadde jeg ca 6anfall i mnd som ble veldig redusert.ungene fikk en frisk mamma og jeg slapp masse gift stoffer i kroppen.håper du kan ha mulighet til og prøve dette ,ønsker deg god bedring
Mammahjertet <3 Skrevet 14. januar 2011 #12 Skrevet 14. januar 2011 Jeg har hørt noen har fått hjelp av magnesium tilskudd. Det får du kjøpt på apoteket. Skjønner du blir fortvilet. Migrene er bare helt grusomt mens det står på. Har du vært til nevrolog forresten?
2søtesmåh Skrevet 14. januar 2011 #13 Skrevet 14. januar 2011 Maxalt og trening...Treninga gjorde anfallen "regelmessig" til dagen før og i starten av menstruasjon.... Med hormonspiral hadde jeg 4-5 anfall i året..Med yasmin har jeg anfall 3-4 dager i løpet av hver syklus..TROR jeg,- etter 5 sykluser.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå