Gå til innhold

Noen her som har eller ønsker seg 4 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre nå på 1,4 og 6 år. Det er endel stress osv men synes det er koselig med barn. Tenker nå på om jeg ønsker ett til eller om det beste er å la det være.

Er det noen erfarne her? Føler dere det ble mye mer stress med nummer 4?

Og hvordan er det egentlig å ha store barn? Blir det lettere eller kanskje mye mer stress?

Hvis jeg skal ha nummer 4 vil jeg vente til minste er ca 5 år slik at babyen kan nytes uten for mye stress med en evt 2 åring i hus ;o)

Ønsker deres meninger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barn og nr 3 på vei. Hadde aldri trodd jeg ville ha mer enn 2 barn- men merker allerede at jeg faktisk vurderer nummer 4 også, enda nummer 3 ikke er født engang! (Kan jo være jeg endrer mening når nr 3 kommer da... hehehehehe....)

Har du lyst på flere, så hvorfor ikke? Men å vente til dagens minste er 5 år, tror jeg kan bli kjedelig for nummer 4. H*n vil bli mer "utenfor" i søskenflokken enn de andre...hvorfor ikke to ganske tette igjen, så alle barna har lekekamerater i hverandre? For å frakte 4 så tette barn rundt til venner, fritidsaktiviteteter osv, er nok gaaanske så tidkrevende og "umulig" til tider!!

Skrevet

jeg vet ikke, men tenker bare det blir forferdelig hektisk og krevende...

Men kunne nok vurdert å få siste noe før, men ikke så tett som de to første. Synes det er veldig viktig at jeg klarer å følge alle barna godt opp!

hi

Skrevet

Jeg har 4. Hadde ikke ventet i 5 år var jeg deg. Da gjør du minste til en evig minstemann og filter. Hvorfor ikke få den litt før og den får mer glede av resten av søskenflokken?

Jeg har 7 år mellom alle. Hadde jeg fått velge hadde jeg hatt de enda tettere.

Men nå er jeg litt motstander av attpåklatt og veldig stor spredning på søsken. Når det blir mer enn 10 år mellom søsken blir det ofte svake søskenbånd og mer onkel eller tante.

Skrevet

Eh.. Filter =dilter.

Hilsen anonym over.

Skrevet

Jeg har 3 barn og skal til å prøve på nr 4. Minstemann er 6 mnd og de 2 eldste er 13(snart 14) og 16,5 år. Har og to bonusbarn på 17 og 21 år. Går en del tid til tenåringene med oppfølging av lekser, idrett osv, men det går veldig greit. Har lyst på 2 tette denne gangen her siden jeg nå er snart 35 år i tillegg.

Skrevet

Jeg har 4 barn. To kull med med forskjellige fedre. Eldste jenten min ble nettopp 16, eldste gutten min blir 14 i februar. Følte meg egentlig ferdig med reproduksjonen og hadde vært alene med barna i mange år. Men så møtte jeg drømmemannen da og han hadde ikke barn-nå er jeg godt gift og vi har fått en jente som nå blir 5 i mars og en gutt som blir 3 i slutten av januar. Hverdagen kan til tider være svært hektisk siden ungene er såpass spredd i alder og har forskjellig behov for oppfølging men samtidig så har jeg og mye hjelp fra de eldste. Føler meg priviligert og angrer ikke en dag på at jeg har valgt å få mange barn:)

Skrevet

Har 3, og har veldig lyst på en til:) Tenker som deg at jeg vil vente til de andre er store så jeg kan "nyte" den siste babyen ;) For Han/hun blir da sannsynligvis den siste!

Skrevet

Jeg har 4 barn på 2,5 år, snart 6 år, snart 10 år og 12,5 år, og venter en til om en måneds tid :)

Er ikke mye stress med 4 barn, en til eller fra spiller liksom ikke så stor rolle ;)

Men jeg angrer på at jeg ikke har de tettere. Ikke pga søskenforholdet. Det er veldig bra og det er ikke sant at om det er 10 år mellom de så får de ikke ordentlig søskenforhold. Det er 10 mellom min eldste og yngste, og de nikoser seg sammen, og har absolutt ett sterkt bånd.

Men det er litt hektisk med både store og små barn. Man skal følge opp i skolearbeid, fritidsaktiviteter, og det merkes at puberteten har kommet i hus ;)

Også har en småbarn som står opp grytidlig og store barn som er seine i seng (i helgene da spessielt.) Så en får ingen alenetid i huset.

Men det er kjempe kos med mange barn, og vi gleeeder oss til minstemann (og sistemann) kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...