Gå til innhold

Ha med barn i bryllup?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi gifter oss St. Hans aften 2012, men så viser det seg plutselig uventet og hyggelig at jeg er ca 3 mnd på vei så vårt første barn kommer rundt de tider i år. Hvordan er praksisen rundt å ha med seg barn i bryllup? Egen barnevakt så de kan dra tidlig hjem legge tassen eller er det mest praktisk å bare ha de hjemme med BV hele dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjøres nok veldig ulikt, vi valgte til slutt og ikke ha de med på middag/kveld.

De var m i kirka, og jeg hadde tenkt å ha de med på middag, og at de gikk hjem etter middag. Våre barn var store, 6 og 8 år.

Men så ble det til at vi spurte hva de ville,og der var det ikke tvil! De ville være m barnevakten;)

i ettertid er jeg glad for valget. Først og fremst hadde de kjedet seg, bare sitte der under middag. I tillegg var jeg glad at de ikke var der, f.eks da vi ankom lokalet måtte jeg snakket med de og tatt litt vare på de. Nå trengte vi ikke tenke på det. Ting gikk i ett fra vi kom, og jeg hadde nok hatt litt dårlig samvittighet over dem...

 

Men vet andre som har de med, som har barnevakt med. Og andre som lar de være m på deler av kvvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dem med oss hele dagen, også andres barn, og de ble sendt til barnevakt sånn i 8 tiden på kvelden:) Da var de kjempeslitne... Så hentet vi dem dagen etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Et så lite barn vet jo ikke om at det er i bryllup, og heller ikke lei seg for at det ikke fikk være med ;-) Så hvis barnet har en barnevakt som det er tygg på, og fornøyd en dag/et døgn med, og dere er komfortable med å ikke se barnet den tiden, så tror jeg faktisk dere selv får slappet mye mer av og nytt dagen uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har litt det samme dilemmaet, vi har tvillinger på ett år når vi gifter oss nå i juni. Problemet er jo at alle potensielle barnevakter er jo invitert i bryllupet (er ikke bare-bare å sette bort to til naboen heller...), så vår løsning er at vi har fått låne et eget rom der hvor vi skal ha bryllupet hvor vi skal legge jentene i reisesenger (de legger seg kl. 19.00). Mormor og farmor kommer til å ha ansvaret med legging og skal ha hver sin babycall hele kvelden.

Krysser fingrene for at dette funker!! :oS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde dem med, vi hadde leid en leirskole så der hadde vi satt inn reiseseng til minsten som da var 14 mnd. Hun spiste litt middag så ble hun lagt ca kl 7, så da sov hun fint hele kvelden.

Om dagen så var hun en engel, jeg som brud merket ikke noe til henne utenom at hun fikk en klem i ny og ne.

Hun eldste var 8 så hun styrte seg selv egentlig, farmoren hadde et øye med henne vist det skulle være noe.

I de andre bryllupene jeg har vært i så har ungene vært med i kirken, også har barnevakter kommet å hentet dem etter kirke/bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært i 2 bryllup der vi hadde med oss storebror (en gang når han var 1 år og en gang når han var 2 år) Begge gangene var han med på middagen og litt etter, før barnavakten kom å hentet han.

 

Når vi gifter oss om 17 mnd skal ungene være med på vielse og middag, barnavakten skal ha ansvaret for dem hele tiden og er gjest inntil hun skal ta med ungene hjem, når de selv ønsker, men ikke senere enn etter middagen =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi skal gifte oss kommer barna våre til å være med helt til etter kaffen, da drar de hjem med barnevakten.Men da er da den minste ungen vår unge som da er 4 år, og jeg tror ikke de blir noe stress.Men med en baby blir det kanskje litt mer stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...