Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 jeg har alltid slitt med at jeg legger på meg lett og må jobbe veldig hardt for å ta av igjen. For 12 år siden fikk jeg konstantert lavt stoffskifte og fikk medisiner mot dette,men jeg har veldig ustabil egenproduksjon av tyroxin og må hele tiden justere dosen opp og ned. Dermed går vekta også deretter... Nå har jeg fått konstantert skjult diabetes i tillegg Jeg har etter det vært flink med kostholdet og prøver desperat å ta av meg noen kg (har en bmi på nesten 40), men de sitter som spikret endda jeg er flink og noterer alt jeg spiser, veier maten og trimmer. (følger Grethe Roede). Det er ikke snakk om at jeg skal begynne med insulin enda, men jeg ville gjerne høre om noen har erfaringer å komme med. Går man lettere ned i vekt om man får regulert blodsukkeret med insulin? Nå prøver jeg å regulere det som best jeg kan med mat, men det ser ut til å ha liten eller ingen effekt på badevekta...
3 nøtter til Askepott Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Bruker du tabeletter mot diabetesen? Jeg har også diabetes 2 og har gått på metformintabeltter for å få ett mer stabilt blodsukker og jeg vet at de tabelettene blir brukt til slankepiller også.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Nei jeg har ikke fått noen medkamenter enda i allefall. Dette er nettopp blitt oppdaget og jeg har ikke fått snakket med legen min om det enda.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Lavkarbo vil være det riktige for deg, det gjør nok at du slipper medisiner og du vil mest sansynlig gå mye lettere ned i vekt enn ved lavkalorikosthold. Vil anbefale deg å lese om lavkarbo. Jeg har også gått på metformin pga. pcos, som hjelper fordi jeg har insulinresistens. Men nå som jeg har spist lavkarbo trenger jeg ikke noe for å regulere blodsukkeret. Det holder seg jevnt nesten hele døgnet. I tillegg får jeg ikke den slapphetsfølelsen jeg pleide å få når blodsukkeret begynner å synke.
3 nøtter til Askepott Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Folk med diabestes skal ikke gå på lavkarbodiett. Har du lest skikkelig om det du 13.30???
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Tullball! Diabetikere kan godt spise lavkarbo, men de kan ikke gå på ketolyse. Det er bare veldig viktig å justere medisinbruken når man legger om kostholdet. Så lenge HI ikke bruker noen medisiner, så vil det å redusere karbohydratinntaket bare være bra.
lindynatt Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 du får kanskje metformin, det hjalp med sammen med lav karbo godt ned i vekt, hadde insulin resistens (begynnende diabetis) Men lav karbo er faktisk viktig og riktig, men ikke ketolye eller så veldig ektremt. Jeg spiser helst slow carb hvor jeg bytter ut usunne karbohydrater mot sunne.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Jeg fikk påvist diabetes (var ikke overvektig i utgangspunktet), og la om kostholdet momentant.. kuttet alt av karbohydrater etter anbefaling fra div leger, kuttet alt med sukker og begynte å trene 4-5 dager i uka. Etter å ha gått ned maaaaange kilo har jeg ikke diabetes lenger, jeg spiste meg frisk.. Så det kan gå an..
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 Jeg går som sagt ikke på noen medisiner enda i allefall. Har lagt om kosten foreløpig til litt "lavkarbo-light". Det er det eneste som gjør at jeg får sukkersuget og blodsukkeret under kontroll... Jeg har lagt på meg ca 15 kg pga to tette svangerskap, og MÅ ned i vekt føler jeg... jeg var ikke sylfide fra før heller, men nogenlunde normalvektig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå