Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Hei! Noen som har erfaring med å fly med baby som er 1.uke? Er det egentlig lov? 15.juli er jeg forlover i Oslo! Jeg gleder meg masse, og synes det er knall viktig å være der for venninnen min. Det eneste er at jeg har termin 1.juli. Men mine to andre barn gikk jeg akkurat 6.dager over termin. Så jeg regner med at 3.barnet mitt også kommer over termin. Jeg har hatt gode fødsler tidligere, og vært i fin form. Om babyen er i fin form, så vil jeg dra til bryllupet i Oslo. Men jeg må fly fra Bergen... Noen som har opplevd å være forlover men som måtte bli hjemme på grunn av fødsel? Synes det hadde vært veldig trist å ikke oppleve min venninnes store dag!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Det blir vel stressende for babyen? Iallfall vil jeg anta det. Og også stressende for deg å ikke være sikker på når babyen blir født. Men det går vel...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 JEG ville heller tenkt på babyen i denne situasjonen. Nå som den trenger mor og nærhet 24/7 så blir den heller dratt med i fly, kanskje bli tett i ørene og ha det ubehagelig, bli stresset at mange ukjente og utsatt for smitte. Nei vettu hva!
Snøfnugg75 Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 For babyen er nok dette grei skuring, det er nok litt verre med deg Eg har flydd med 2 veker gml baby. Ingen problem, sjølv om det var slitsomt for meg. Babyen anar jo ikkje kva som foregår. LItt bråk ombord og proppar i øyrene er kanskje det "verste". Smart å amme når ein tar av/landar. Då roar babyen seg, vert trygg, og får ikkje proppar så lett. Skjønnar veldig godt at du vil i bryllaupet, men det er nok stor forståing for at fødsel er gyldig fråver....Du får alt vere med på videkonferanse, så du får holde talen
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Kan dere ikke kjøre? 7 dager er jo akkurat grensa for det som er lov på fly..
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Er det ikke vanskelig for deg å svare ja på å være forlover så kort tid etter termin? I teorien kan det faktisk hende at du ikke har født enda eller ligger på sykehus da. Håper bruden har en back up i tilfelle.. Personlig ville jeg nok heller tatt bilen og kjørt den turen fra Bergen til Oslo med mann og barn. Ville lagt inn mange stopp, kanskje en overnatting på veien også.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Takk for svar damer! Har tenkt litt på bil kjøring. Men har hørt at en nyfødt baby ikke skal ligge for lenge i bilsete. Selv har jeg aldri hatt mine to første barn mye i bilsete de første månedene. Jeg takket ja til forlovelse før jeg viste at jeg var gravid. Jeg har fortalt nå at det ikke er sikkert jeg kan ta del i bryllupet og at hun må ha en forlover til. Det går jo an å ha flere forlovere. Men kanskje en kjøre tur med overnatting er tingen om både jeg og babyen har det bra. Jeg greier ikke å legge det helt fra meg at jeg ikke skal dra i bryllupet. Det er jo lenge til juli, så etterhvert kan jeg kanskje venne meg til tanken at jeg ikke for oppleve hennes store dag:( HI
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Gutten min var 13 dager da vi fløy fra Oslo til Gran Canaria, gikk kjempefint. Han våknet først da flyet stoppet der nede. Var verre hjemover da han var over 3 mnd...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 Kvifor skulle dette være stressende for babyen som andre hevder? Ta med ei pute og babyteppet. Voila: du har ein enkel måte å flytte babyen på om den søv uten å forstyrra den og den er ommringa av kjente lukter. Ved take-off og landing stappe du puppen i munnen dens, og vips så får babyen yndlingssnopet sitt servert. Pluss at suginga til babyen vil utligna i alle fall største delen av dotten den eventuelt kan få i øret. Kjøra med babyen frå Bergen til Oslo? Kor kom den ideen frå? 1 time med kos med mamma vs 7 timar kjøring i bilsete? matte er ikkje mi sterkaste sida, men til og med eg ser at det siste ikkje er så veeeeldig bra.. Eventuelt kan du ta toget.. Tar like lang tid som å køyra, men du kan ha babyen i vogna i stadenfor setet og det er mulig å bestilla seg familiekupè.. og om du tar med deg heile familien (du skrive ingenting om det var planen) så kan de alle ta deko ein spennande ferie i Oslo og kosa deko masse Så sant babyen er født og de begge har det fint og er i fin form så ser ikkje eg noko problem som ikkje kan løysast enkelt og greitt utan ulempe for den vetle. God tur, og kos deko masse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå