Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Vet noen her om man kan strykes dersom man har kommet fram til riktig svar på en litt "rar" måte? Altså om selve utregningen har noe å si, så lenge svaret er 100 prosent riktig? Håper noen kloke sjeler der ute det dette
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Hvordan man kom frem til svaret har alt å si, man kan jo ha vært heldig og tippet riktig? Har du forsøkt den "rare" metoden på andre oppgaver og fått riktig svar?
Gjest Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Hvordan man kommer frem til svaret er VELDIG vesentlig! Hvis ikke kan du ha hatt flaks og tippet riktig.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Det er jo ikke snakk om å tippe på oppgaver, det har jeg aldri gjort. Men jeg ser ofte i fasitene at jeg har kommet fram til svaret på en annen måte enn oppgitt, altså litt annerledes "rekkefølge" på utregningene.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Tror dere har misforstått meg litt eller evt jeg som formulerte meg feil. Jeg vet jo at utregningene skal vises, det jeg lurte på var om det spilte noen rolle HVORDAN (altså med hvilke utregninger) man kommer fram til riktig svar? hi
Gjest Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Ja, det gjør det Selv om et mattestykke kan regnes på forskjellig måte, eks 2x3 eller 3x2, må du fortsatt vise det slik at sensor ser at du har forstått det.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 så lenge sensor ser at du har kommet fram til riktig løsning, og ser at du har forstått alle trinnene i utregningen din , består du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå