Gjest To stjerner Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Vi kommer mest sannsynlig til å flytte til et sted hvor alt er nytt, har ikke venner og familie der. Noen som har gjort det, og kan fortelle hvordan de opplevde det etterhvert? Noen råd på veien?
winneboo Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Jeg flyttet til et helt nytt sted for snart 4 år siden og jeg stortrives her I begynnelsen var det vanskelig å få nye venner, for alle på jobben min var 15-20 år eldre enn meg. Men nå har jeg begynt å studere så har fått mange nye venner. Barnet mitt var bare 2 år så hun fikk fort venner i barnehagen Jeg gikk meg vill en del ganger og måtte ta taxi hjem, men ellers har det gått greit. Brukte vel GPS det første året for å finne frem. Så var litt kaos. Mitt råd er å ikke forvente å gli rett inn i miljøet og tro at man får masse nye venner med en gang. Det tok meg faktisk 3 år å få nye venner. Så jeg var veldig skuffa og lei meg den perioden. Men på den andre siden så elsket jeg plassen vi bodde på og området rundt. Så tanken på å flytte var aldri aktuell. Vi er kommet for å bli Dessuten fant jeg min nåværede samboer her i byen, så jeg var ikke sååå ensom her. Hadde vært verre hvis jeg ikke hadde hatt noen. Men nå har denne byen blitt mitt hjem og jeg kommer aldri til å flytte tilbake til hjembyen min. Føler meg som en fremmed der nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå