LilleElise Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Hvor ofte vasker dere huset? Hvor ofte gjør dere husarbeid generellt?
wirre;o) Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Så sjelden som mulig ;-) Har hund så det må støvsuges ett par ganger i uken. Utover det blir det gjort skikkelig rent hver fjortende dag- tre uker. Da mener jeg vaske kjøkken, bad, tørke støv og skifte sengetøy. Vasker vinduer kanskje tre ganger i året. Støvsuger sengene ca annenhver gang jeg skifter på sengene. Gulvene vaskes etter behov. Noen ganger går det vel to uker imellom hver vask. Vaskerom, boder og "sommerkjøkkenet" blir vasket når jeg får ånden over meg.
trebarnsmamma84 Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Så sjelden som mulig ja=)hehe...godt sagt=) skifter på sengene kvar 14.dag....støvsuger eit par dagar i veka...kjøkkengolvet vasker eg relativt ofte,men stovegolva blir vaska kvar 14.dag- 3 veker.....
Gjest Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Så sjelden som mulig..... Gubben tørrmopper gulvet en gang eller to pr dag, vi har to langhåra bikkjer.... Vasker vel gulvene en gang pr. 2. uke eller no sånt. Bad og sengetøy og sånn tas også sånn ca i samme intervall. Støvtørking og vindusvask..... Når jeg må....... Elendig husmoremne...
*smula* Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Badet vaskes 1 gang i uken, det er det eneste stedet jeg er litt nøye på at det er rent. Kjøkkenet vaskes sånn dann og vann, gjerne samtidig som jeg lager middag (tørker over skapdører o.l.) Gulvene tar mannen seg av. Støvsuger hver uke og vasker når det trengs.
Stellaborealis Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Jeg er så glad jeg ikke har hund, høres ekkelt ut med hår overalt! Vasker hele huset skikkelig + skifter sengetøy 1 gang i uka, men det er det vaskehjelpen som gjør;)
3småtroll♥ Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Støvsuger 3-4 ganger i uken, men nå har vi 3 barn, en katt og en hund da.. Vasker gulvene alt fra hver uke til hver 14.dag. Støv blir tørket når det trengs:) Badet blir vasket 2 ganger i uken.Skifter på sengene hver 14.dag. Ellers så blir kjøkkenet vasket hver dag mens jeg holder på der. Annet husarbeid som vaske klær, stryke og brette tar jeg ettersom det trengs, men det går vel 2-3 maskiner om dagen her. Har desverre ikke en mann som drar frem støvsuger eller noe form for klut om han ikke blir bedt om det, så her er det jeg som står for husarbeidet, men til gjengjeld så vet ikke jeg hvordan snøfreseren eller gressklipperen virker engang da:) Alt utearbeid tenom luking står mannen min for,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå