Gå til innhold

Ang. Maria Amelie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er rart at folk reagerer så sterkt på at et menneske som har levd ulovlig i Norge i mange år endelig blir kastet ut, etter at hennes siste søknad om asyl ble avslått. Synes det er helt greit jeg, og også måten hun ble hentet på. Hvis hun hadde fått tid på seg til å melde seg, da hadde hun mest sannsynligvis gått i dekning nok en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier meg enig med deg her! Jeg kan være uenig i mye av asylpolitikken; utsendelse av en mor mens barna blir i Norge, hjemsendelse av ei dame fordi hun har jobbet uten godkjent arbeidstillatelse, Mulla Krekar får bli...osv..

Det jeg reagerte på var at hun stilte opp offentlig på NRK lillejuaften og fortalte at hun levde ulovlig i landet...osv.. Da er man ikke mye redd for at man blir sendt ut av landet igjen!

Skrevet

Så da er det også muligens helt rett at Mulla Krekar også oppholder seg i dette landet og stjeler av våre velferdsgoder??

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke det, men den norske stat klarer jo ikke å få kastet han ut!!! Vel og bra at hun gjør noe bra for samfunnet, men hun er fortsatt ulovlig i Norge og må kastes ut når hun har fått nei.

HI

Skrevet

Maria Amelie skal ha sagt at det ble kastet en bombe inn i hjemmet deres i Kaukasus, uten å ville fortelle noe mer om det.

Derfor kan hun ikke dokumentere for UDI at de ble forfulgt.

Hvis hun hadde oppgitt noen grupper som forfulgte dem, kunne UDI ha undersøkt saken. Personlig aner jeg ikke om det er farlig å oppholde seg i hennes hjemland.

Skrevet

Ja, det er blitt for enkelt å bare holde kjeft, lyve om navn og opphav. Dette skal ikke aksepteres og nå gjør politiet det de skal gjøre, kaster henne ut. Ikke tro på alle disse sympatihistoriene som kommer ut i media, det meste er oppspinn.

Skrevet

HENNES søknad om asyl har jo ikke blitt avslått, det er hennes mors søknad som har blitt avslått. Selve Maria Amelie har aldri fått sin egen sak vurdert, de ville ikke behandle hennes søknad. Hun var jo mindreårig da hun kom til Norge, så det må taes hensyn til.

Jeg skjønner at du synes det er rart, hun er jo tross alt her ulovlig. Men jeg synes det er bra at folk har engasjert seg, er jo snakk om at hun kan bli sendt ut av landet i løpet av noen dager og da må jo folk gjøre noe NÅ for å hjelpe. Jeg forstår faktisk begge sider i denne saken, men min personlig mening er at de i et minste kan behandle hennes egen søknad før de finner ut at de skal kaste henne ut.

Skrevet

Er det ikke sin egen sak hun faktisk har fått avslag på nå da??

Hun fikk jo både avslag på asyl OG avslag på opphold på humanitært grunnlag i går.

Enig i at henne sak tidligere ble behandlet sammen med morens sak fordi hun var mindreårig. Maria selv satte ikke fram en egen søknad før høsten 2010 og det er vel den som er behandlet nå?

Skrevet

Ja, det er hennes egen sak hun har fått avslag i.

HI

Skrevet

Stolt og overrasket at det ble satt et eksempel!! Riktig at hun skal ut!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...